Avatar billede pepo Nybegynder
11. januar 2010 - 20:53 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Mobiltelefon slukker skærm!

Jeg har oplevet noget yderst mærkeligt det seneste stykke tid: Når min mobiltelefon ringer sætter den min skærm i sort. Computeren kører videre, men er ikke længere responsiv. Jeg kan først genstarte når computeren rigtigt når den har stået slukket i ca. 5 minutter, hvilket er lige så mystisk. Jeg har fornyelig skiftet til Windows 7, men det burde vel ikke betyde noget..

Jeg tror ikke på nisser, så hvad i alverden er på spil her?

Med venlig hilsen

Peter Poulsen
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2010 - 21:05 #1
Er det en Bærbar du har? Har du noget bluetooth udstyr på telefon og pc, der måske snakker sammen?
Avatar billede pepo Nybegynder
11. januar 2010 - 21:23 #2
Nej, det er en stationær, og den har ikke bluetooth. Min mus er en trådløs Logitech Revolution. Eller er ikke andet trådløst.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2010 - 21:29 #3
Det var noget af det mærkligste jeg har oplevet??????

Har du noget software til telefonen der kører på computeren?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2010 - 21:31 #4
Nej det kan det sikkert ikke være, da man de fleste gange harnkablet forbindelse i dette tilfælde.
Avatar billede pepo Nybegynder
11. januar 2010 - 21:33 #5
Nej, og jeg synes godt nok også det er mærkeligt.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2010 - 21:41 #6
Har du den nyeste driver til dit skærmkort?
http://www.answerbag.com/q_view/179904
Kan være din driver lukker når skærmen bliver forstyrret af mobiltelefonen.
Avatar billede pepo Nybegynder
11. januar 2010 - 21:48 #7
Ja, den har jeg opdateret. Men er det overhoved muligt at signaler fra en mobiltelefon kan påvirke en computer? Er der et problem med afskærmningen - men hvorfor kommer det så lige nu?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2010 - 21:53 #8
Det er et godt spm. Mit bud er at skærmdriveren ikke virker helt optimalt med Win 7, og derfor går ned når skærmen får signalerne fra telefonen. ændrer problemet sig, hvis du har telefonen liggende i et tilstødende rum?
Avatar billede pepo Nybegynder
11. januar 2010 - 21:59 #9
Jeg har haft to "nedbrud" i dag med telefonen liggende ved computeren, men har ikke observeret samme slags problemer, når telefonen ligger i stuen.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2010 - 22:09 #10
Tror du må "leve" med problemet til der kommer en ny driver, der kører lidt bedre med win 7. Har desværre ikke andre bud lige nu og her. Og problemet er jo også kun kommet her i forbindelse med overgang til win 7, så der må være en sammenhæng der.
Avatar billede Jensen DK Novice
12. januar 2010 - 07:29 #11
Det er derfor at mobilen skal være slukket visse steder, hospitaler og steder med elektronik fordi man har konstanteret at mobilen kan påvirke andre aparater, men det er ikke alle mobiler der påvirker ens tag en anden mobil så er det ikke sikkert at din skærm slukker.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2010 - 20:23 #12
Jep min telefon påvirker også min computer som bipper i højttaleren kort før den ringer, så ja de udsender nogle kraftige signaler.
Avatar billede pepo Nybegynder
07. april 2010 - 15:58 #13
Mit problem er forsvundet efter jeg udskiftede computerens strøforsyning, som ikke kunne holde spændingen på alle udgange, hvilket en teknikker har mål igennem.
Så min teori er, at strømforsyningen har været følsom over for ydre elektriske påvirkninger.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2010 - 18:25 #14
Ja al teknik der er ustabilt kan påvirkes af elektomagnetiske impulser, så de i et øjeblik ændre karakter.