Avatar billede cwinn Nybegynder
10. januar 2010 - 21:24 Der er 7 kommentarer

Reset af BIOS

Hej folkens.

Er bange for jeg har dummet mig lige en tand for meget. Havde nogle problemer med at windows ikke kunne finde mit CD-rom drev og gik derfor i BIOS og prøvede at ændre CD-rom drev status.

Da jeg bootede op igen startede den ikke ordentligt op, den kommer til skærmen hvor jeg kan trykke F2 for setup, men det hjælper ikke noget at trykke på den. Derefter for jeg muligheden for at trykke Ctrl-S for Configuration Menu, men det er ikke BIOS.

Nu er spørgsmålet så, skal min BIOS resettes og hvordan gør man lige det på en laptop ?

Håber på nogle gode råd, er pænt træt af situationen :(

Min laptop er en Zepto Znote 6625WD.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. januar 2010 - 21:48 #1
Står der noget i din manual om reset af BIOS? Zepto er jo gået på røven så deres hjemmeside tilbyder ikke meget hjælp. Heller ikke i form af manualer.
Avatar billede cwinn Nybegynder
10. januar 2010 - 21:52 #2
Kan desværre ikke finde min manual :( og ja, super bittert at de er gået på røven, så står man lidt alene med problemerne
Avatar billede cwinn Nybegynder
10. januar 2010 - 22:24 #3
Fandt manualen online ftp.zepto.contigio.com//Manuals/Notebooks/Znote6625WD/6x25WD_Full_Manual_ENG.pdf" target="_blank">ftp://zepto:zepto@ftp.zepto.contigio.com//Manuals/Notebooks/Znote6625WD/6x25WD_Full_Manual_ENG.pdf

men den giver så vidt jeg kan se ikke svar på hvordan man resetter BIOS, amartør firma!
Avatar billede cwinn Nybegynder
11. januar 2010 - 02:02 #4
Kom nu drenge, ved en af Jer har svaret :)
Avatar billede cwinn Nybegynder
12. januar 2010 - 01:30 #5
Problemet løst. Info tilgår.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. januar 2010 - 06:24 #6
glæder os til at høre løsningen.
Avatar billede cwinn Nybegynder
12. januar 2010 - 13:40 #7
Tog ned til en total uautoriseret elektronikforretning på Nørrebro. Han skildte hele lortet af og fandt BIOS batteriet svejset fast på bundkoretet.

Han kortsluttede derefter polerne på bundkoretet og WUPTI, så kørte BIOS med default instillinger :)

Så det kan lade sig gøre at resette BIOS på en 6625WD. Hvorfor man svejser batteriet fast og ikke har lavet en tilgængelig jumper til BIOS reset fatter jeg dog intet af!!

Kostede forresten mig 400 bobs, urimeligt billigt synes jeg :)