Avatar billede lsskaarup Nybegynder
10. januar 2010 - 20:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Media Center stopper under afspilning af dvd-film

Jeg har lige bygget en HTPC, men døjer med en træls fejl i Media Center. Når jeg afspiller en dvd film, stopper Media Centeret afspilningen af filmen, og det eneste jeg kan gøre er at starte den forfra. Det er ikke på noget fst tidspunkt i film, det sker. Det kan lige så godt være efter 1 minut som efter 30.

Det er ikke selve skiven der er noget galt med, da problemer opstår uanset hvilken dvd jeg sætter i. Men jeg kan godt afspille filmen via Media Player.

Er der nogle herinde, som har været ud for saame problem, og hvad er/var løsningen. For det er godt nok et irriterende problem.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2010 - 20:53 #1
Har du kørt det med andre styresystemer end Win 7? Xp måske?
Har du forsøgt at køre i kompalitetstilstand, eller kan man ikke det?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
10. januar 2010 - 22:39 #2
Nej, ingen af delene, det burde jo virke out-of-the-box.

Jeg har søgt på nettet, og fundet mange som også har samme problem, men jeg har endnu ikke fundet en endelig løsning. Nogen siger det er nogle af Nvidias grafikkort der har problemet, andre at det er en Windows opdatering. Andre igen at det er en SATA driver som ikke fungere ordentlig. Men i sidste ende virker diverse løsninger til ovenstående, langt fra hos alle, snarere mindretallet ud fra hvad jeg kan se.

Derfor tænkte jeg om der ikke var én her inde som har oplevet det samme, og havde en løsning.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2010 - 22:44 #3
Og alle disse drivere er de nyeste i din computer?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
11. januar 2010 - 08:30 #4
Ja
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2010 - 15:39 #5
Ok. Jeg kan kun sige to ting endnu, men tror ikke det løser det. Det ene er, at du kan kontrollere disken (chkdsk), og det andet er at du kan kontrollere dine systemfiler (sfc /scannow). Men tror ikke det løser problemet. Har desværre ikke andre bud.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
11. januar 2010 - 15:53 #6
chkdsk har jeg også forsøgt, dog ikke sfc, måske jeg skulle prøve det. Men jeg tvivler nu på det virker.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
19. januar 2010 - 15:21 #7
Jeg har nu geninstalleret Windows, men har endnu ikke lige så set en DVD. Jeg vender lige tilbage, når jeg har fået testet det.
Avatar billede kasper1975 Nybegynder
28. januar 2010 - 13:33 #8
Jeg har samme problem..... det er noget der er kommet for nylig, så måske det er en opdatering, der gør et eller andet.....
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
28. januar 2010 - 13:42 #9
Ja, det hjalp, tror jeg....

Har endnu kun set en dvd efter geninstalleringen, så det er jo ikke et voldsomt grundlag at udtale sig på. Men set i lyset af at problemet før opstod altid, så er det jo en stor forbedring.
Avatar billede kasper1975 Nybegynder
03. februar 2010 - 01:11 #10
Har stadig problemer, ingen der kan hjælpe ???

Fandt det her på et forum

"Apparently this is related to watching PAL movies with subtitles and having an nVidia graphics card...."

passer meget godt på mit problem.

http://www.sevenforums.com/media-center/58613-media-center-stop-playback-randomly-2.html
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
02. august 2010 - 14:55 #11
Jeg lukker for spørgsmålet, jeg har dog ikke endeligt fået testet problemet med at afspilningen stopper, for jeg har siden geninstalleret maskinen, og nu kan jeg slet ikke få den til at afspille DVD filem fra skriven, men godt fra harddisken. Se evnt. http://www.eksperten.dk/spm/915294#reply_7626120