Avatar billede jesper_cph Nybegynder
17. juli 2001 - 08:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Pentium 3 Temperatur

Har lige lavet mig selv en server med 2 stk. PentiumIII 1000Mhz CPU´er, men er der nogen der kan sige mig hvor varme sådan nogle kan tåle at blive. Evt. et statement fra Intel. De ligger pt. på ca 40-45 grader celcius. Men det er også uden at maskinen laver det helt store.... endnu :o)

Avatar billede wisen Nybegynder
17. juli 2001 - 08:12 #1
Avatar billede martins2040 Nybegynder
17. juli 2001 - 22:19 #2
Min bliver normalt en 41-43 grader..MAX 45 ..hvis de bliver 45 grader kan der godt vaere chance for maskinen gaar ned. Intels cpu\'er er rimelig kolet ned, du skulle ikke vaere bekomret om livstiden paa dem.
Avatar billede the_email Nybegynder
17. juli 2001 - 22:49 #3
Min 1.3 Athlon kører ned ved 55 grader C. men jeg hørte engang at de må blive helt op til 65 inden de var i fare.

TheEmail.
Avatar billede the_email Nybegynder
17. juli 2001 - 22:50 #4
også P3
Avatar billede guiron Nybegynder
19. juli 2001 - 15:01 #5
Der er ingen fare for at CPU\'en tager skade før den når min. 80gr.

Men den vil dog køre ustabilt hvis den ligger over 50gr.  AMD har altid haft deres temperaturer en 5-10 gr. over Intel, men dette skal man dog se bort fra...

Altså: Under 50, ingen fare for fejlberegninger eller ustabilitet. Tager ikke skade før over en 75 - 80gr.

Din cpu vil ikke blive ret meget varme når den først begynder at arbejde. Intel har ikke det samme problem som AMD..

/Kristian
Avatar billede guiron Nybegynder
19. juli 2001 - 15:07 #6
Her kan du se Intels oficielle oversigt over temperaturerne for de forskellige processorer...  Disse målinger må dog være med en homo elendig køler, da temperaturerne er meget høje..

http://support.intel.com/support/processors/sspec/p3p.htm

/Kristian
Avatar billede red Nybegynder
25. juli 2001 - 14:44 #7
AMD tb kan faktisk blive op til 90 grader uden at tage skade!
Avatar billede wisen Nybegynder
25. juli 2001 - 14:49 #8
Hmm, ok;