Avatar billede Grejbdah Nybegynder
10. januar 2010 - 15:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mangler mus/ driver

Har lavet lidt rod med min pc, ja nogen vil måske sige meget.
Problemet er at min mus er frosset fast når jeg starter pc, hvilket betyder at jeg ikke kan noget. Tror selv det er musse driveren der er defekt, da jeg har prøvet tre forskellige mus( to Usb og en "normal") ,men kan ikke finde ud af det når musen ikke vil noget. Jeg kan heller ikke bruge TAB og ENTER knappen til det. Ud over det kan pc`en ikke finde mine cd rom og dvd drev. Jeg kan godt finde de manglende drev i bios´en og jeg kan  boote fra både A og D drevet. Hvad gør jeg???

Jeg kører win XP
Avatar billede haverslev Novice
10. januar 2010 - 15:21 #1
Prøv at starte op i Fejlsikret tilkstand og lav en
Systemgendannelse:
Klik på start, klik på programmer, klik på tilbehør, klik på systemværktøjer, klik på systemgendannelse, marker "Gendan computeren". klik på næste og vælg en "fed" markeret dato, (før problemet opstod) og klik på næste. Den genstarter og gendanner pc`eren.  Når den har gjort det, kommer der en boks, som klikkes OK på.  Det er muligt at fortryde gendannelsen, ved at gå ind i "systemgendannelse" og klik på fortryd sidste gendannelse.

Eller:
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på " R " for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på, tast: 1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du nu:  chkdsk c: /p /r  (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede haverslev Novice
10. januar 2010 - 15:24 #2
Prøv at starte op i Fejlsikret tilstand og lav en Systemgendannelse
Tryk på F8 under opstart af pc`en og du kan vælge fejlsikret tilstan
Avatar billede Grejbdah Nybegynder
10. januar 2010 - 17:56 #3
Jeg kam ikke starte op i fejlsikret tilstand da jeg skal vælge bruger. Jeg kan hverken bruge mus eller TAB/ENTER

Prøver nr. 2 med XP cd
Avatar billede Grejbdah Nybegynder
10. januar 2010 - 18:18 #4
Det virker desværre ikke. Den kører det helt som du skriver, men når jeg genstarter virker musen stadig ikke. øv
Avatar billede haverslev Novice
10. januar 2010 - 18:57 #5
Prøv at gå i Bios og lev en "default settings" eller en "optimized settings"
Det er som regel nok at trykke på F9 når du er i Bios og derefter at trykke på F10 for at gemme ændringen - tryk på Y og den genstarter.
Avatar billede Grejbdah Nybegynder
10. januar 2010 - 19:29 #6
Det er bare det samme svar. Intet virken når windows er startet op
Avatar billede patrick14 Nybegynder
10. januar 2010 - 19:47 #7
Avatar billede haverslev Novice
11. januar 2010 - 08:14 #8
Lol - det er ihvertfald ikke en brugbar løsning, for så har indlæg 1 også virket :