Avatar billede jobestar Nybegynder
09. januar 2010 - 16:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

internet aktivitet - fælles router - sikkerhed?

Hej
jeg bor på kollegie, og deler derfor trådløs og kabel internet med andre, via en fælles router.

kan de andre i huset, med et program, gå ind og se hvad jeg har søgt på, downloaded osv?

og kan jeg i givet fald kryptere det eller noget i den stil?

mvh jobester
09. januar 2010 - 17:27 #1
... hvis du har alm. fornuftig sikkerhed på din putter så er det ikke muligt...
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2010 - 18:05 #2
Det er en router opsætnings mulighed, at bestemme hvorvidt de enkelte trådløse computere skal kunne se hinanden.
Dette opsætningsvalg er mellem sikkerhed og ønsker om at kunne 'se hinanden' for at dele filer mm.
Selv hvis man kan se hinanden, er det op til den enkelte computer at eksponere sig på nettet - protokollersom microsoft networks og fil og udskiftsdeling og services som fjernskrivebord mm.
Avatar billede jobestar Nybegynder
25. januar 2010 - 16:57 #3
hej tak for svarene.

har i lagt svar eller kommentarer? jeg kan ikke se nogen accept knap så jeg kan sende point.

vh jobestar
25. januar 2010 - 22:50 #4
Ping...
(DET var et [svar]... til delning...)

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5