Avatar billede piopakk Nybegynder
08. januar 2010 - 16:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ingen bass ved playback i spil, musik, etc.

Hejsa,

Jeg er ved at vride hovedet af mig selv ved det her problem.

Jeg får ingen bass output i mine spil eller ved musik. Bassen mangler.

Når jeg kører speaker setup hvad enten det er windows egen, realtek's egen, eller creative's egen, og jeg tester bass output, så kommer den fint igennem (dog ikke særlig kraftig).

Så snart jeg prøver med et spil eller med musikplayback, er der nul bass.

Jeg kører:
Windows 7
Creative X-Fi Xtreme Fatality Pro (+ deres drivere)
Realtek HD mainboard audio (+ deres drivere)
5.1 lydsystem.

Siden jeg kan høre bassen under test, går jeg ud fra at bassen virker og er kablet korrekt. Det må være et driver problem?

Faktisk virkede basen fint før jeg formatere og reinstallere windows, i forbindelse med nyt bundkort og cpu. Før Windows 7 pro, kørte jeg Windows 7 RC.

Lyd outputtet er i det hele taget lidt hult. Som om der mangler noget.

Jeg har installeret alle de seneste drivere.

Håber en eller anden har et godt bud.

vh
piopakk
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2010 - 17:50 #1
Har du på din computer noget der hedder "styring af flerkanals lyd"?
Jeg må indrømme jeg "kun" kører xp pro fra denne, men har du indstillingen, er der måske noget der hedder "modforvrænger" i den. Her kan man indstille lyden.Der der også noget der hedder "miljø". Den skal stå til ingen. håber det kan hjælpe dig.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2010 - 18:10 #2
i karaOK må der heller ikke være tjektegn i "anullering af lyd"!
Avatar billede piopakk Nybegynder
08. januar 2010 - 19:41 #3
Nej, jeg har ikke noget der hedder styring af flerkanals lyd. Både i windows program og creatives audio control er der sat 5.1 lyd.

Det underlige er jo at i tests virker bassen, men ikke i spil etc..
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2010 - 19:47 #4
Har du gule markeringer i enhedshåndtering?
Avatar billede piopakk Nybegynder
08. januar 2010 - 19:52 #5
nej :)
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2010 - 19:59 #6
Bundkortsdriverne er de nyeste? Tænker mest på chipsæt driver?
Avatar billede piopakk Nybegynder
08. januar 2010 - 20:09 #7
Jep, chipset driverne er de nyeste. Men de er blevet installeret ned over de gamle chipsetdrivere, dog før jeg installerede diverse programmer, etc. Tror du det har nogen betydning?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2010 - 20:14 #8
Den rigtige måde er at afinstallere den gamle driver, og derefter installere den nye. Men om det har en betydning har jeg desværre ingen erfaring med. Men set det foreskrevet flere gange. Så har du mulihed for det, så prøv.
Avatar billede piopakk Nybegynder
08. januar 2010 - 20:52 #9
hmm, tror ikke jeg fik afinstalleret de gamle. Smed bare de nye oven på. Men mener så også man skal afinstallere de gamle manuelt, er vist lidt langhåret :)

men ja om det har noget at gøre med bassen, kan ikke tro det.
Avatar billede piopakk Nybegynder
13. december 2012 - 11:52 #10
Kan du svare Xp professional, så jeg kan give dig point. TAK :)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2012 - 14:56 #11
velbekomme