Avatar billede pokkers1234 Nybegynder
08. januar 2010 - 14:11 Der er 6 kommentarer

Usb udgang

Hej
Jeg prøver lige at søge et svar på mit problem her.

Det går ud på at jeg har købt en ny mus med lys i :-)
Men min pc slukker desværre ikke spændingen til usb når jeg slukket den :-(

Har snakket med den jeg har købt den af og de siger der ikke er noget at gøre, problemet er kendt.

Det er en I7 med gigabite bundkort, synes ikke der er noget sted i bios.

Hvad gør man ?
Avatar billede superanden Nybegynder
08. januar 2010 - 14:37 #1
Du slukker computeren på kontakten ligesom du gør med alle dine andre apperater! Så sparer du klimaet og din egen pengepung.

Evt. kan du købe en strømskinne fra elsparefonden.
Avatar billede thov Forsker
08. januar 2010 - 15:28 #2
Ja, en computer med tilsluttede printere, skanner og diverse netadaptere, render nemt op i 80-100W, selvom alt er 'slukket'.

Ved desktop computere, kan USB-som-aldrig-slukker problemet, klares med et PCI kort med ekstra 4-5 USB porte (koster omkring en 'hund').
08. januar 2010 - 16:50 #3
Velkommen til E. ...

Har du (også) 'gammeldag' PS/2 stik ?
Avatar billede pokkers1234 Nybegynder
08. januar 2010 - 17:05 #4
Jo men leverandøren til musen sige at man ikke kan bruge denne, da man kan programmere musen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. januar 2010 - 20:37 #5
Evt. kan du købe en strømskinne fra elsparefonden.

Vil ikke virke når PC ikke kan slukke for USB.
08. januar 2010 - 21:34 #6
... min tanke mht. nævnte PS/2 stik er at sætte en lille PS/2 -> USB omsætter på (medfølger tit mussepakker) og tilslutte nævnte USB Spareskinne dertil !!! Fordi denne udgang slukker nemlig !!!