Avatar billede madskr Nybegynder
17. juli 2001 - 01:24 Der er 26 kommentarer

mangel eksempler på flash

jeg går i disse dage og er ved at lære mig selv at bruge flash, men mangle nogle eksempler hvor jeg kan få noget inspiration.

dette kunne f.eks være færdige flash-elementer(film eller hvad det hedder), som kumme give mig inspiration.

eller måske flash-ting som jeg selv kunne lave om så det passede til mig selv.

altså vil jeg helts have en url til sider hvor der ligger nogle flash-elementer som jeg selv kan rode med og se hvad der sker.

ps: jeg har allrede være igemmen alle kurserne i selve programmet.

mvh Mads
Avatar billede theartist Nybegynder
17. juli 2001 - 01:30 #1
stedet hvor de hårde drenge er samlet: http://www.cwd.dk/sites.asp?item=category&id=12
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2001 - 01:32 #2
Avatar billede gba Nybegynder
17. juli 2001 - 01:35 #3
der er katalog fra globe der hedder macromedia flash tipg og tricks det koster 48 kr
Avatar billede no_doubt Nybegynder
17. juli 2001 - 01:52 #4
stedet for den tunge DRENG : http://www.derbauer.de/
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. juli 2001 - 03:20 #6
Avatar billede lunder Nybegynder
17. juli 2001 - 03:22 #7
Avatar billede madskr Nybegynder
17. juli 2001 - 13:07 #8
wow alletiders, jeg kigger lige på dem.

thx endnu en gang
Avatar billede madskr Nybegynder
17. juli 2001 - 15:22 #9
har et problem:)
håber i gider hjælpe.

nu har jeg så fået bikset lidt flash sammen. men hvordan skal jeg indsætte det i dreamweaver, når jeg prøver så når jeg gemmer siden så står den bare og loader hvis jeg prøver at åbne siden.

desuden hvis jeg prøver at spille mit flash i dreamweaver så kommer der bare en hvis skærm frem

hvad gør jeg galt??
Avatar billede theartist Nybegynder
17. juli 2001 - 16:00 #10
Kan du åbne din flash fil i en browser? - ellers skyldes det nok en fejl i denne.
Avatar billede madskr Nybegynder
17. juli 2001 - 16:03 #11
altså når jeg har gemt i flash så burde jeg kunne åbne direkte i explore ved at dobbeltklikke på den?

det kan jeg ikke.
Avatar billede madskr Nybegynder
17. juli 2001 - 16:04 #12
ahhh jeg skulle vælge export...det er jo rigtigt nok.

alt ok.
Avatar billede madskr Nybegynder
17. juli 2001 - 16:16 #13
er det desuden muligt at bruge en speciel baggrund til sin movie, eller er det muligt at nærmest at gøre sin movie gennemsigtig så man kan se sin normale baggrund som man har på siden.
Avatar billede theartist Nybegynder
17. juli 2001 - 17:06 #14
Du kan sagtens sætte din stage baggrund i flash, jeg har desværre ikke prgrammet på denne maskine, så den må jeg lige vende tilbage til. Det er i dine stage properties.

Det med at åbne i explorer (der skulle du sige file og open og så finde din flashfilm, den går ikke bare at dobbeltklikke, men old news, nu fandt du jo løsningen)
Avatar billede madskr Nybegynder
17. juli 2001 - 17:08 #15
jeg kan godt finde ud af at sætte forskellige baggrundsfarver, men ikke hvis jeg f.eks vil bruge et billede.
Avatar billede theartist Nybegynder
17. juli 2001 - 17:14 #16
Ok, så skal du jo rdigere billedet i et billedbehandlingsprogram først, f.eks. Photoshop.
Avatar billede madskr Nybegynder
17. juli 2001 - 17:16 #17
hvorfor skal jeg regigere det billede jeg vil bruge som baggrund, det er jo fint nok.
Avatar billede theartist Nybegynder
17. juli 2001 - 17:20 #18
Jeg er nok lidt lost nu. Du vil altså gerne have et billede som baggrund, men det burde der vel heller ikke være problemer i, det er vel bare at lægge dit billede nederst i din movie og alle dine elementer ovenpå.
Avatar billede madskr Nybegynder
17. juli 2001 - 17:22 #19
joo men billede et faktisk bare en streg som bliver vist en masse gange så man får en speciel slags beggrund
Avatar billede sukos Juniormester
22. juli 2001 - 08:49 #20
Gennemsigtig baggrund i flash virker kun i Iexplorer, så vidt jeg ved!

Links til flash:
http://users.theroom.dk/sukos/
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. september 2001 - 12:54 #21
mobn der bliver lukket her en dag????
Avatar billede madskr Nybegynder
07. september 2001 - 16:02 #22
tja måske:)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. september 2001 - 17:27 #23
Det er åbenbart ikke endnu??
Avatar billede madskr Nybegynder
07. september 2001 - 18:23 #24
hvofor den hast....jeg har jo accepeteret
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. september 2001 - 19:26 #25
Ehm hvad har du accepteret??

Det er god kotume at lukke spørgsmål efter sig og du får næppe nogle nye gode steder.

Anyway hast og hast. Spørgsmålet er 1½ måned gammelt så skal der altså lukkes.
Avatar billede madskr Nybegynder
07. september 2001 - 19:35 #26
skal nok gøre det...