Avatar billede plhn Nybegynder
08. januar 2010 - 12:41 Der er 5 kommentarer

Skype til dansk mobil i udlandet

Hej Eksperter,

Jeg syntes det er lidt svært at finde rundt i hvordan man kan udnytte skype, så håber i kan hjælpe.

Jeg har en kæreste i australien som jeg gerne vil ringe(eller ringes op af) til billigst muligt. Jeg har selv fået skype til at viderestille opkald, så når hun er ved en computer kan hun bare ringe.

Men det slog mig, er det ikke muligt for hende at gøre det samme i australien, således at hun viderestiller til sit danske mobil nummer som er i australien når jeg ringer?. Eller vil det stadig koste det vide ud af øjnene?. Alternativet er vel at hun får et australsk mobilnummer som skype viderestiller til, men hvis første løsning koster det samme, er det jo ligegyldigt:)

Håber i kan hjælpe!
Avatar billede milter Ekspert
08. januar 2010 - 13:26 #1
Hvis din kæreste bruger et dansk mobilnummer i Australien, betaler hun for viderestillingen fra Danmark til Australien, og det koster formentlig en formue, og det er ligegyldigt, om du ringer til nummeret fra Skype eller en almindelig telefon.

Når jeg er i udlandet benytter jeg altid et lokalt taletidskort. Min kone kan så ringe til det fra Skype herhjemme til en meget billigere pris med Skype Out, som vist nok nu kaldes "Pay as you go". Hvis jeg vil i forbindelse med hende, sender jeg en kort SMS, og hun ringer så til mig.

Efter mine erfaringer er det den billigste metode, medmindre selvfølgelig din kæreste medbringer sin egen bærbare med netadgang.
Avatar billede milter Ekspert
08. januar 2010 - 13:38 #2
Hun skal nok også lige tænke på, at hvis telefonsvareren er slået til på hendes mobil dernede, vil der komme en gevaldig regning på et tidspunkt for alle opkaldene fra dig eller andre, hvor telefonsvareren er gået i gang.
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. januar 2010 - 13:59 #3
Men man opretter jo ikke et australsk nr til skype, men derimod et dansk nummer. Men det kræver jo at hun sidder ved en PC. Har selv tænkt på det samme, da jeg bor i Sverige og arbejder i DK. Så kan jeg oprette et svensk nummer på skype og viderestille de svenske samtaler dertil. På den måde undgår jeg at skulle betale roomingen fra DK til Sverige.
Avatar billede plhn Nybegynder
08. januar 2010 - 14:04 #4
Hun har allerede et skypenummer, men løsningen er vel at hun får et australsk tlf nr som skype så viderestiller til når jeg ringer til hende på skype?
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. januar 2010 - 14:16 #5
Men svarer hun i sin danske mobil i Australien, vil det koste hende en formue. Hun skal slet ikke røre sin mobil, hvis hun ikke vil betale. Hun kan kun spare penge ved at tale gennem skype. Skype har mobil applikationer, men det kræver jo at hun har en smart phone, adgang til WiFi eller G3 (det er at foretrække at købe et abonnement i Australien ;o)).