Avatar billede sprite Nybegynder
17. juli 2001 - 01:19 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Midi

Hej

Er der nogle steder hvor man kan finde gode midifiler...
Avatar billede zycho Nybegynder
17. juli 2001 - 01:20 #1
Avatar billede darkside Nybegynder
17. juli 2001 - 01:21 #2
Husk lige at midi filer er ikke lovlige hvis de er efter en kendt kunstner..
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
17. juli 2001 - 01:21 #3
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
17. juli 2001 - 01:21 #4
Avatar billede zycho Nybegynder
17. juli 2001 - 01:22 #5
darkside > Det er det da ;) Jeg må da godt spille en sang efter et kendt hit og lægge den ud på midi. Det er der ingen kvaler i!
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
17. juli 2001 - 01:22 #6
Avatar billede darkside Nybegynder
17. juli 2001 - 01:23 #7
Nååh kig lige på www.koda.dk ...
Avatar billede zycho Nybegynder
17. juli 2001 - 01:24 #8
Avatar billede zycho Nybegynder
17. juli 2001 - 01:25 #9
Avatar billede darkside Nybegynder
17. juli 2001 - 01:25 #10
Spørgsmål: Må man have midi-filer på sin hjemmeside – evt. som baggrundsmusik?

Svar: Den ophavsretlige beskyttelse af musikværker fremgår af ophavsretsloven. I den forbindelse er midi blot et format til at komprimere musikværker, og der er ikke en særskilt regulering af midi-formatet som sådan.
En hvilken som helst kopiering eller udnyttelse af et ophavsretligt beskyttet værk forudsætter som udgangspunkt rettighedshavernes tilladelse i henhold til ophavsretslovens § 2. Dette gælder også for brug af midi-filer på Internet. I den forbindelse skal man have en tilladelse fra sangskriverne og komponisterne, hvilket vil sige fra KODA og Nordisk Copyright Bureau (NCB), hvis musikken er omfattet af vores repertoire. Dette er stort set altid tilfældet.

Kilde: www.koda.dk
Avatar billede zycho Nybegynder
17. juli 2001 - 01:27 #11
darkside > Oki. Sorry ;o9

sprite > Hvad var der galt med mine svar ? :o(
Avatar billede darkside Nybegynder
17. juli 2001 - 01:28 #12
Det er faktisk imod ekspertens regler det her.!
Avatar billede zycho Nybegynder
17. juli 2001 - 01:30 #13
Jeg var ikke klar over det darkside og tror heller ikke dalbjerg var det ! Er sikker på at mange ikke er klar over at Midi filer ikke er lovlige hvis de er efterlignet de originale
Avatar billede sprite Nybegynder
17. juli 2001 - 01:31 #14
Hmm... troede ikke de der små skadedyr kunne gøre noget... UPS!
Avatar billede zycho Nybegynder
17. juli 2001 - 01:33 #15
sprite > Kan du ikke give mig points (lave et nyt spm med points)? ELler ? Jeg går da ud fra at jeg du er tilfreds med mine svar da de helt klart indeholder det du søger!
Avatar billede darkside Nybegynder
17. juli 2001 - 01:34 #16
zycho>>Som sagt!
Det er imod ekspertens regler.!
Du kan blive slettet!
Avatar billede zycho Nybegynder
17. juli 2001 - 01:35 #17
darkside > Det nægter jeg at tro. Se det andet spm.......Der har jeg skrevet:

http://www.eksperten.dk/spm/89769
Avatar billede darkside Nybegynder
17. juli 2001 - 01:37 #18
Spørgsmål: Er det tilladt at anvende musikværker som mobilringetone?

Svar: Det kræver tilladelse fra KODA/NCB at lægge musik ud på Internet - uanset i hvilken form. En tilladelse er således også nødvendig, hvis der blot er tale om brudstykker af musik, og uanset om du er en privatperson eller et firma. Således kræver det også en tilladelse til at mekanisere og tilgængeliggøre musikværker på et website eller lignende med henblik på kopiering brugernes mobiltelefoner og anvendelse som ringetone. Det er udbyderen af den tjeneste, som tilgængeliggør ringetoner, som skal indhente en tilladelse hertil fra KODA/NCB. En sådan tilladelse kan indhentes ved at indgå KODA/NCB\'s ringetoneaftale, hvilket kan ske via KODA\'s hjemmeside

Kilde koda.dk
Avatar billede zycho Nybegynder
17. juli 2001 - 01:39 #19
darkside > Tænk over alle de sider med midis. De bliver sguda ikke slettet som mp3´siderne. Store og offentlige sider er der enda som stadig lever!
Avatar billede darkside Nybegynder
17. juli 2001 - 01:41 #20
zycho>>Det kan jo være de har en aftale med koda.!
Lige meget hvad det er Ulovligt og hører ikke til på eksperten.!
Avatar billede darkside Nybegynder
17. juli 2001 - 01:49 #21
Jeg er ret sikker på at dalbjerg gerne vil give dig de point tilbage..
Avatar billede zycho Nybegynder
17. juli 2001 - 01:50 #22
darkside > Vil ikke før jeg er 100 % sikker på at det er lovligt ;)
Avatar billede darkside Nybegynder
17. juli 2001 - 01:55 #23
Midi musik er ikke lovligt hvis det er en kopi af et kendt nummer færdig.!