Avatar billede kizzmynutz Nybegynder
08. januar 2010 - 00:01 Der er 3 kommentarer

Core 2 Quad vs I7 i ny stationær pc.

Jeg oplever en del problemer med ydelsen på min nuværende pc - så den skal skiftes.

Jeg er dog i tvivl om det skal være i7 eller core 2 Quad.

Pc'en skal kunne trække en del poker klienter på samme tid, en tracker og ja browser vinduer m.m.

Når man har flere klienter åbne og et tracker program kræver det en del computer kraft. Grafik kræver ikke det vilde, dog har jeg en 30" og en 24" skærm så den skal være lidt hidsig :-)

Hvad er begrundelsen for at vælge det ene frem for det andet?

prisklasse for det samlede system, 10-15 k (dog hvis det kræves for at sparke røv så måske lidt mere )

håber nogen derude har et par gode forslag..

Mange hilsner
Chris
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2010 - 00:10 #1
For 15 tusinde kroner kan du få en computer der sparker pænt meget r**, så der er ingen grund til ikke at købe en i7.
Tænker du i stedet lidt på pungen, kan en C2Q godt være værd at overveje. Oftest koster både selve processoren, bundkortet og de tilhørende ram mindre med Core 2 chipsættet, og med mindre du ønsker at presse maskinen burde C2Q være nok.

Klienter og en tracker, altså BitTorrent? Jeg har en eller anden ide, kan være forkert, om at en tracker bruger flere kilobits end den bruger megahertz, men det kan jo være forkert. Husk bare at tracker-programmet skal kunne udnytte multi-core processorere, og altså være multi-threaded.

(Og så lidt moralsk prædiken: Du deler vel kun lovlige filer, ikke?)
Avatar billede kizzmynutz Nybegynder
08. januar 2010 - 00:15 #2
Sorry tracker er et poker program med tilhørende database (snakker nok lidt indforstået om det) Det kopiere et layout ud på mine borde som viser statistikker om modstanderen og mig selv. Den bruger regne kraft og ingen kilobits:-)
(moral: Det er helt tilladt :-) )
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2010 - 23:05 #3
Nåh, jamen i så fald kan jeg kun anbefale en i7. Du får virkelig kraft, men ikke for pengene, så kan en Core 2 Quad bedre betale sig.

Igen, er du sikker på at Tracker-programmet er multi threaded, og altså understøtter multi core processorer? Ellers kan du lige så godt købe en vanvittigt overclocket Pentium IV :P