Avatar billede mikand Nybegynder
07. januar 2010 - 19:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fra vista 32bit til windows 7 64bit?

Hej.

Jeg har et problem. Jeg har som mange andre købt en computer med vista, og kan gratis opgradere til windows 7. Jeg har modtaget min windows 7, men det er en 64 bit?

Jeg kører vista 32bit og når jeg prøver at opgrader siger den windows installationen stoppede uventende, prøv igen.

Jeg har prøvet at formatere den med en gammel xp skive, men der bomber den og kommer med bluescreen og skriver stop!

Er der nogen der kan hjælpe? Ved ikke hvordan jeg får gang i maskinen igen.

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2010 - 08:13 #1
er det win 7 64 bit du vil bruge????

sæt cd/dvd i drevet og boot op på den
fjern partition c og opret en ny på samme stærrelse i et huk

lægge en 64 bit henover en 32 bit - hallo det er dømt til at gå galt på grund af foeskellige drivere.

så burde du have testet den inden med det her

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor

og gør så ligesom i vista

http://www.helgec.dk/vista-install.html

m.v.h
Avatar billede mikand Nybegynder
08. januar 2010 - 11:42 #2
Tak for svaret.

Ja det er win 7 64 bit jeg vil bruge.

Når jeg sætter cd'en i og booter fra den spørger den bare om jeg vil installer win 7 og når jeg siger ja til det, går den i blå skærm.

Den er kun 3 mdr gammel. Kan man sende den tilbage til butikken og få den lavet?

Ved virkelig ikke hvordan jeg kommer videre.
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2010 - 12:25 #3
du får den ikke lavet på garantien - de tror jeg ikke på.

man kan i bios slå harddisken fra og kun boote op på dvd
der trykker du på mellemrumstasten og så er du inde på dvd

jeg ved ikke hvor dreven du er men jeg ville fjerne partition c og oprette en ny på samme størelse i et huk og nu bliver dit c drev auto formateret og så skulle du gerne kunne gøre ligesom i vista linken jeg gav dig.

under genstart slår du så harddisken til igen i bios

har du ikke en kammerat der kan hjælpe dig eller vise dig det - det er faktisk slet ikke så svært som man lige tror - første gang er det lidt uoverskueligt men man kommer ret hurtigt igang med det

prøv det
Avatar billede mikand Nybegynder
30. marts 2010 - 22:47 #4
k
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2010 - 07:23 #5
lukker du spørgsmålet bare med et k

??????????????????????

uden en kommentar - hvordan vil du have hjælp herinde i fremtiden hvis du bare gør sådan.

du kunne i det mindste have begrundet hvad hvor hvem eller hvad du ville skrive - det du gør kan ingen bruge til noget
Avatar billede mikand Nybegynder
03. april 2010 - 13:18 #6
Jeg sendte computerten til en ekspert. Han fik det lavet. Ved ikke hvad han gjorde, derfor slutter jeg spørgsmålet med et k. Hvis du havde skrevet din kommentar, havde du fået point ofr at have vist interesse.

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2010 - 14:17 #7
når man lukker bør man altid begrunde det.

m.v.h