Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
07. januar 2010 - 15:33 Der er 23 kommentarer

Starte explorer maximeret?

Hej

Mit problem er sikkert banalt for mange af jer eksperter.

Når jeg åbner windows explorer starter det hver gang med at et ganske lille vindue åbnes, som jeg så skal maximere. Sådan har det efterhånden været længe. Er nu blevet så træt af det, at jeg har brug for hjælp.
Kører Vista 64 bit (ved ikke om denne information har betydning)?
Avatar billede Vandreren Novice
07. januar 2010 - 15:46 #1
Højreklik på genvejen for IE (fx. hurtigstartikon nede ved Start knappen). Vælg egenskaber -> Fanebladet genvej -> Ud for "Kør" vælg maximeret.
Avatar billede den33 Nybegynder
07. januar 2010 - 15:47 #2
på windows xp, skal du trække ikone ud på skrive bordet og maksimere det der. Og først nu kan du sætte den i start menu, så vil den starte i maksimeret tilstand.

men prøv og se om der er forskel på hvordan ie opføre sig, alt efter om det er på skrivebordet eller menuen.
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
07. januar 2010 - 16:04 #3
Har en del genveje liggende på skrivebordet, til de sider jeg besøger dagligt.

Vanderen: Gjorde som du skrev, lukkede alt ned, åbnede én af mine genveje på skrivebordet (google), det så ud til at virke, da det åbnede maximeret .... meeen, åbnede endnu en af mine genveje på skrivebordet ... øv øv, stadig det irriterende lille vindue :(
Avatar billede den33 Nybegynder
07. januar 2010 - 16:13 #4
Er det genvej til alle dine favorit steder på nettet.?
for så vil det ikke virke, men mindre du gør det ved alle sammen.

Hver enkelt explorer ikon er selvstændigt = det virke kun med dem du fysiks ændre.
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
07. januar 2010 - 16:27 #5
den33: ikke alle mine favorit steder, men dem jeg besøger dagligt ... gjorde det hellere end gerne ved dem alle, men muligheden for at vælge maximeret, er ikke til stede når jeg højreklikker på dem, og vælger egenskaber :(
Avatar billede Vandreren Novice
07. januar 2010 - 16:45 #6
Lad mig uddybe. I Windows kan man kun få et program til at åbne i maksimeret eller minimeret tilstand vha. en genvej direkte til exe-filen. Derfor virker det ikke med url-internetgenveje.

Men vi kan klare det på en anden måde...

Opret en genvej til denne destination:

"C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe" www.google.dk

Hvor C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe er stien til iexplore.exe og hvor www.google.dk er den ønskede hjemmeside. Formlen er altså:

"Sti til exe-fil" www.hjemmeside.com

Det vil skabe en genvej til exe-filen, der kan sættes til at åbne i maksimeret eller minimeret tilstand. Samtidig vil programmet åbne en specifik hjemmeside.

Jeg håber at det hjalp. :)
Avatar billede vejmand Juniormester
07. januar 2010 - 17:00 #7
Åbn én, og kun én af dine genveje.
Træk i siderne med musen, ikke maksimer, men træk siderne ud på plads.
Luk nu vinduet igen.
Åbn igen, og se om ikke den husker det....

Måske du skal gøre det med genvejen for IE første gang, men den burde huske det på denne måde.....
Avatar billede store-morten Ekspert
07. januar 2010 - 17:03 #8
Jeg gør sådan:
Åben explorer, gør ikke andet end at trække i sider til hele skærmen er udfyldt.
Lukker explorer, og vupti, så der kage ;-)
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
07. januar 2010 - 17:28 #9
vejmand + store-morten: Tjaa, forstår godt jeres forslag, da hele problemet er opstået på et tidspunkt hvor jeg på denne måde lavede et meget lille vindue ... har prøvet 1000 gange +- at gøre det den modsatte vej, men LOR... bliver ved med at huske det lille vindue.

vandreren: virker som om du har styr på det, meeen det har jeg ik´ ... forstår ganske enkelt ikke hvad og hvordan jeg skal gøre? sorry
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2010 - 17:45 #10
Som vejmand skriver:
Luk alle IE vinduer på nær et.
Træk det til fuld størrelse (du skal ikke maximere det).
Luk vinduet.

Nu skulle alle vinduer starte i fuld størrelse.
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
07. januar 2010 - 17:57 #11
kvardratrodnaf1: som jeg skriver ovenfor, til vejmand og store-morten, så er dette forsøgt 1000 gange ... må have et eller andet program, der gør at det ikke virker som det skal, på trods af det er sådan hele problemet er opstået.
Avatar billede vejmand Juniormester
07. januar 2010 - 18:17 #12
Jeg har haft lign. problem, men det løste sig, da jeg "ramte" den genvej som åbenbart "styrer" de andre.
Måske hvis du går i Start, og så åbner IE på ikonet der, trækker den ud på skærmen, og lukker igen.
Stadig må der kun være det ene vindue åbent når du gør det.

Det virkede i hvert fald for mig......
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2010 - 18:18 #13
Gem denne tekst i en fil, der ender på .reg og kør den. Det er godt nok en export fra en XP registreringsdatabase, men jeg tror næppe, det giver nogen problemer. Det er en eksport fra min registreringsdatabase, så det vil ikke passe med din skærmopløsning, men måske vil det give dig mulighed for at resize og lukke vinduet efterfølgende:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"Window_Placement"=hex:2c,00,00,00,00,00,00,00,01,00,00,00,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,00,00,00,00,00,00,00,00,2d,04,00,00,20,03,00,00
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2010 - 18:19 #14
Og her er en version, hvor du kan se hele linjen - fjern linjeskift..

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"Window_Placement"=hex:2c,00,00,00,00,00,00,00,01,00,00,00,
ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,00,00,00,00,
00,00,00,00,2d,04,00,00,20,03,00,00
Avatar billede store-morten Ekspert
07. januar 2010 - 18:40 #15
Metoden virker hos mig.
Det er vigtigt at kun et vindue er åbent, og at man ikke klikke, ruller eller andet, men straks lukker vinduet efter tilpasning.
Har jeg første været inde og surfe eller haft flere vinduer åbne, virke det ikke. Tippet er fra TDC.
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
07. januar 2010 - 19:17 #16
kvardratrodnaf1: gik ind i regedit.exe og fandt den pågældende fil -> ændrede den til de data du gav -> forsøgte derefter som så ufatteligt mange gange tidligere at trække vinduet større, lukke det for derefter at åbne igen -> stadig mit meget lille vindue der åbner -> øv øv

store-morten: forstår godt at du og andre undrer sig (gør jeg også selv) ... som skrevet et par gange tidligere, så var det jo sådan hele problemet startede, men her virker det desværre ikke
Avatar billede store-morten Ekspert
07. januar 2010 - 19:38 #17
Lige en tanke?
Det er ikke din startside der er kodet til at starte i bestemt størrelse? Fik læst man kunne kode sin hjemmeside til at starte maximeret.
Avatar billede store-morten Ekspert
07. januar 2010 - 19:49 #18
Avatar billede store-morten Ekspert
07. januar 2010 - 19:53 #19
Avatar billede store-morten Ekspert
07. januar 2010 - 20:00 #20
Og du er ikke den første der har dette problem :-(

Sætte man "Starte explorer maximeret?" ind i søge feltet her på Eksperten får man 221 oprettede spørgsmål.
07. januar 2010 - 20:06 #21
Set og skrevet i flere andre 'tråde' med samme spm:

TRÆK vinduet til MAX størrelse
Hold VENSTRE SHIFTtast og musklik [X] i hjørnet for at lukke.

Så burde den huske det...
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
07. januar 2010 - 21:38 #22
karise_larry: Dette er hermed afprøvet x flere uden held :(

store-morten: Havde googlet det inden jeg oprettede spørgsmålet, men fandt ingen løsning.

Er jer alle meget taknemmelig for jeres forsøg på at hjælpe, men desværre er mit problem der stadig.
Avatar billede store-morten Ekspert
19. januar 2010 - 21:42 #23
Husk at lukke?