Avatar billede mallemukken Nybegynder
07. januar 2010 - 13:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Rette i en aspx fil

Hej
jeg er meget ny i asp.net.
jeg har noget asp.net kode liggende på en server. I denne kode , en aspx.vb fil ligger der nogle hardcodede oplysninger , som jeg gerne vil rette. Kan jeg umiddelbart åbne filen i notepad, rette oplysningerne, gemme filen,,,  vil det virke ???
Avatar billede flope Nybegynder
07. januar 2010 - 14:13 #1
Det skulle jeg mene at man kunne :) Har du givet det et forsøg?

Men det har vidst også noget med at gøre hvordan den er puplished
Avatar billede keysersoze Guru
07. januar 2010 - 14:14 #2
Det kommer an på hvordan sitet er sat op - ud fra dine sparsomme oplysninger vil mit gæt være at du godt kan, men gem en kopi af den originale først. Alternativt skal du have fat i Visual Studio evt bare i Express, altså gratis, udgaven.
Avatar billede mallemukken Nybegynder
07. januar 2010 - 14:17 #3
Det er mere det om asp kode skal komplileres på nogen måde, eller siden evt mister nogle referencer, og hvad hved jeg
Avatar billede keysersoze Guru
07. januar 2010 - 14:36 #4
det afhænger som nævnt afhængig af hvordan projektet er sat op - ligger kodefilen på webhotellet er der en vis sandsynlighed for at man har lavet en copy website og så bliver der kørt kompile idet siden kaldes første gang (og så kan du uden videre ændre og uploade din nye fil) men ellers skal hele webprojektet kompiles. hvad angår referencer kan du som udgangspunkt ikke ødelægge noget bare ved at ændre den ene fil, du skal kun tage højde for referencer hvis du skal til at benytte nye eller hele projektet skal kompiles.
Avatar billede mallemukken Nybegynder
07. januar 2010 - 15:10 #5
kodenfilen ligger på webhotellet,, jeg har prøvet at rette i den, men det ser ikke ud til at virke. Jeg har rette i den på selve webhotellet.??
Avatar billede keysersoze Guru
07. januar 2010 - 18:31 #6
jeg kan ikke huske om siden selv finder ud af at der ligger en ændret kodefil eller man skal sørge for at det selv - du kan evt prøve at lave en ændring i din web.config gemme og ændre tilbage igen og gemme (det "nulstiller" alt) og se om det ændrer noget. Hvis ikke skal du nok den tunge vej igennem visual studio.
Avatar billede mallemukken Nybegynder
08. januar 2010 - 08:23 #7
Hej Keyseroze
ok, det prøver jeg så
lig lige et svar så får du pointene

god weekend
Avatar billede keysersoze Guru
08. januar 2010 - 19:26 #8
svar :)