Avatar billede popcorn Nybegynder
17. juli 2001 - 00:35 Der er 12 kommentarer og
8 løsninger

Fjern NTFS

Hejsa:
Hvordan fjerner man en partitionen NTFS i Fdisk
Der er slet ikke nogen styresystemer på harddisken

Avatar billede darkside Nybegynder
17. juli 2001 - 00:36 #1
Du kan bruge Fdisk i dos!
Bare vælg at slet ikke dos paraiton!
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
17. juli 2001 - 00:47 #2
efter du har fjernet non-dos partition, så husk kommandoen fdisk /mbr , den nulstiller hdd\'ens bootsector
Avatar billede zycho Nybegynder
17. juli 2001 - 00:49 #3
Har hørt at det er Gdisk som skal til! Altså Gdisk fra Symantec. Den kan i hvertfald håndtere NTFS systemet.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
17. juli 2001 - 00:50 #4
fdisk kan sagtens fjerne ntfs partitiomer
Avatar billede zycho Nybegynder
17. juli 2001 - 00:51 #5
ok
Avatar billede meistro Nybegynder
17. juli 2001 - 01:30 #6
Hvis du har win2000 cden kan du lave slette hvad du vil.
Avatar billede euroman28 Nybegynder
17. juli 2001 - 03:20 #7
fdisk fjerner nu ikke altid NTFS-partioner.
Start en installation af NT og afbryd efter du har fjernet partionen.
Avatar billede hotpop Novice
17. juli 2001 - 10:07 #8
Partition Magic 6.0 kan konvertere en NTFS partition tilbage til fat16/32.
Avatar billede ktp Nybegynder
19. juli 2001 - 15:12 #9
hotpop:> Det er det bedste program til formålet.
Avatar billede euroman28 Nybegynder
19. juli 2001 - 15:39 #10
Du kan også fjerne NT-partioner med en OS2-bootdisk.

Avatar billede folsted Nybegynder
19. juli 2001 - 21:53 #11
Det man gør normalt i denne situation det er at man bruger de 3. stk. disketter som er man bruger f.eks til at installerer Windows NT 4.0 - når så man bliver spurgt om man vil bruge NTFS eller FAT her vælger man så FAT og formaterer sin harddisk. og afbryder så installationen.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
20. juli 2001 - 03:54 #12
folsted>> det var da en tidsspildende måde at gøre det på !!!
Avatar billede euroman28 Nybegynder
20. juli 2001 - 04:52 #13
carsten lusk - fdisk virker langt fra altid til dette formål, winNT installation virker hver gang
Avatar billede folsted Nybegynder
20. juli 2001 - 06:45 #14
carsten lusk - som euroman28 også siger så virker det hver gang.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
20. juli 2001 - 12:23 #15
fdisk kan da nemt fjerne ntfs partitioner
Avatar billede folsted Nybegynder
20. juli 2001 - 12:37 #16
Hvis det er en ældre version af DOS hvor man bruger Fdisk fra, er det ikke alle der kan se NTFS - NON-DOS partition - har prøvet det flere gange!
Avatar billede hugohersker Nybegynder
20. juli 2001 - 15:32 #17
re-installer og vælg FAT when prompted - Fdisk er et DOS program der ikke kan se NTFS.
Avatar billede hotpop Novice
20. juli 2001 - 15:37 #18
hugohersker> fdisk KAN se ntfs partitioner el. non-dos partitioner.
Avatar billede euroman28 Nybegynder
20. juli 2001 - 15:57 #19
Fdisk kan godt se NTFS-partioner som non-dos partioner. Dos kan ikke læse fra NTFS, men det kan sagtens se det.
Jeg har dog tit oplevet problemer ved at bruge Fdisk til at fjerne NTFS-partioner, så jeg vil klart anbefale at bruge NT-installionen til det.
Avatar billede farout Nybegynder
26. juli 2001 - 13:42 #20
ok hør her
start en w2k installation og når du når til vælg partition så slet skidtet der det tager vel ca 10 minutter at nå der til afhængig af maskinen, og så kan du jo lige samtidigt oprette de nye partitioner du sakl bruge