Avatar billede lennert-f Nybegynder
07. januar 2010 - 10:49 Der er 9 kommentarer

DVD optager DVB-C Tuner - findes det?

Det er sikkert ikke det rigtige forum - men jeg prøver alligevel.
Jeg søger en DVD-optager med en DVB-C tuner (eller 2 tunere) - men kan ikke finde nogen på nettet. Findes det ikke? Hvis JA - hvilket mærket og model. Kan den også optage fra et analog signal(det gamle signal).
Jeg har ikke fået det digitale signal endnu - så jeg vil bare være på forkant.
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2010 - 11:28 #1
de kommer omkring ca. og så videre midt i februar.
(elgiganten)

de er til godkendelse hos

http://www.boxertv.dk/kundeservice/teknik-og-udstyr/boxer-godkendt-udstyr/

jeg skal selv have en samsung med alt det der i.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
07. januar 2010 - 15:58 #2
Nej, der kommer ingen DVD-optager med DVB-C-tuner foreløbig. Den som treatmenice henviser til er ganske vist boxergodkendt, men Boxer kører med DVB-T og ikke DVB-C. Hvis du har Yousee som udbyder - eller en anden udbyder - kan du få deres DVR boxe, som kan optage - også i HD, men der er ikke DVD-drev i, og du kan kun overspille analogt til en almindelig DVD-recorder via scartstik.

Kig evt. på recordere.dk. Her følger de med i alt det der.
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2010 - 16:13 #3
beklager men det gør der altså og har desværre ikke den eksakte dato.

jeg har skrevet med boksertv derfor ved jeg det

længere er den ikke
boksertv er bare for at du kan se hvad de har nu.
Avatar billede ksoren Nybegynder
07. januar 2010 - 16:16 #4
Som norbert skriver, så kommer de recordere kun med dvb-t, ikke dvb-c.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
07. januar 2010 - 16:17 #5
BoxerTV kører med antenne og ikke med kabel. DVB-C er kabelTV.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
07. januar 2010 - 16:22 #6
Du kan få DVB-C tunere til PC og bruge den til at optage på, men det er en anden snak.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
07. januar 2010 - 20:46 #7
Følg evt. med i denne tråd:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73044&PN=1&title=digital-tuner-og-dvbc
Der er masser af den slags tråde på Eksperten.dk. Et rigtig godt site, hvis man vil følge med i, hvad der sker.
Avatar billede ra1101 Nybegynder
22. januar 2010 - 22:14 #8
Der er nu endelig kommet en DVB-C boks, som kan bruges til det som i ønsker her.

http://www.av-connection.dk/?ML=1337&gclid=CKbQtan0uJ8CFQ27ZwodQFic1A
Avatar billede norbert_ Nybegynder
22. januar 2010 - 22:21 #9
Sådanne boxe kan du få alle steder. Også dem, der kan optage på harddiske. Opretter spørger om DVD-optager med mpeg4 optagelse på DVD, og de findes ikke endnu.