Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2010 - 17:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Faneblade

Hvis man skal lave faneblade, vil i vælge at lave det i PHP eller som en Javascript?
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2010 - 17:42 #1
Klart i javascript - ellers vil man skulle omkring serveren ved hvert skift af faneblad - hvorved hele ideen med faneblade går tabt.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2010 - 17:46 #2
Ja det har du nok ret i.. Kunne jo godt være der lige var en der lå med en genial php ide til faneblade.. Har aldrig rodet særlig meget med javascript, men har fundet et par gode eksempler så dem holder jeg mig bare til.. :-)
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2010 - 17:47 #3
Men vi lukker bare... Ingen grund til at rode mere med det... :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. januar 2010 - 18:05 #4
Det kommer jo an på om du får dine data fra en database. Så ville jeg nok kombinere det og bruge ajax.
Avatar billede repox Seniormester
06. januar 2010 - 21:08 #5
Nu er 'faneblade' jo en ret bred betegnelse... Hvad er det til? Hvilke funktionaliter skal dine 'faneblade' indeholde? Hvor tung kan et 'faneblads' indhold være?
Avatar billede kongknabe Nybegynder
06. januar 2010 - 21:31 #6
Jeg ville lave det med PHP, og så lave en javascript/AJAX del ovenpå.. men det kommer selvfølgelig også an på hvad det skal benyttes til.. men hvis de forskellige faner f.eks. skal kunne indexeres af Google bliver du nød til at lave det så det virker uden Javascript også :)
Avatar billede jenz3n Nybegynder
07. januar 2010 - 00:41 #7
Som repox skriver kommer det helt an på situationen. I forhold til Google kan faneblade godt være en fordel, hvis man ikke vælger at bruge ajax, men i stedet henter alle bladene ind i eksempelvis hver sin div.

Til OP kan jeg anbefale at bruge http://jquery.com og deres toggle() funktion, eller en af de mange lignende. Det er nemt at komme igang med.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2010 - 11:08 #8
jenz3n, bare smid svar. Det var et godt link. Tak.
(Link forsinket)
Avatar billede jenz3n Nybegynder
13. oktober 2010 - 16:31 #9
Det var så lidt.