Avatar billede kc-gangster Nybegynder
06. januar 2010 - 14:34 Der er 5 kommentarer

IRC Bouncer (BNC) Installeret på Domaine.

Hey Eksperter, Jeg ejer et domaine, lad os sige www.kc.dk

Og jeg vil gerne køre en BNC host derfra. Hvordan kan dette lade sig gøre?
Avatar billede terpz Nybegynder
07. januar 2010 - 18:56 #1
tænker du på at installere BNC software på "domænet" eller om du kan bruge det som virtual host? (nick@kc.dk)

Hvis du vil installere BNC, så skal du have adgang til den server den ligger på, hvor du skal have adgang til at eksekvere filer, hvis det er et alm webhotel så har du ikke mulighed for det.
Der skal du istedet have fat i en VPS eller finde en udbyder som vil hoste bnc for dig.

Skal du istedet have vhost, så skal du have den host du vil have til at pege på din bnc server, f.eks. hvis du vil bruge BNC.KC.DK som host, så skal du lave en "a-record" i dine dns indstillinger, der hedder BNC som peger på din servers IP.
Derefter skal du lave reverse DNS på din servers ip adresse, det kan dem der hoster serveren hjælpe dig med :)

håber der var lidt du kan bruge, ellers må du skrive :P
Avatar billede kc-gangster Nybegynder
07. januar 2010 - 19:03 #2
ahh ok jeg tænke på at hoste en BNC fra min domæne, det der med virtual host er ik så vigtigt, ligemeget hvordan min /whois ser ud hehe. tak for svaret, bare smid svar så acceptere jeg.

Ville bare have en bnc nemlig :(
Avatar billede terpz Nybegynder
07. januar 2010 - 19:06 #3
ah oki :)
men ja det er ikke sådan lige til, men der er mange selvskaber der sælger bnc servere, ellers slots til næsten ingen penge
Avatar billede kc-gangster Nybegynder
07. januar 2010 - 19:11 #4
Jep har set man kan få sådan en bnc i 3 måneder for 15kr eller sådan noget men ville gerne have min egen, men det kræver så en dedicated server og det er dyrt :D
Avatar billede Rikke Praktikant
22. marts 2024 - 11:19 #5
hvordan vil det se ud, hvis man skal redirecte eks. ovenstående hjemmeside til lad os sige https://oadv.dk/? Er det bare et spørgsmål om at ændre det i DNS eller bør jeg redirecte alle de givne links fra siden også?