Avatar billede muggel Nybegynder
16. juli 2001 - 23:52 Der er 7 kommentarer

nostalgi

jeg har nettop fundet en amige500 ferm for at nyde nogle af de gamle spil fra min pure ungdom.

Problemet er at når jeg starter den op er der sort skærm, istedet for den velkendte hånd med disketten.

hvad kan det skyldes?
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juli 2001 - 00:03 #1
Er der overhovedet noget på skærmen der virker ;o)
Avatar billede muggel Nybegynder
17. juli 2001 - 01:23 #2
Det skal nok lige tilføjes at amigaen er tilsluttet et fjernsyn. Jeg er sikker på at det er den rigtige frekvens fjernsynet er instillet til dersom der kommer sne på skærmen når jeg slukker for strømforsyningen til amigaen, men når den når den er tændt er skærmen bare sort.

Der er, som i nok kan huske, to lysdioder over det numeriske tastatur (Power og Drive), Drive blinker. Det kan jo være at det betyder et eller andet...?
Avatar billede wikings Nybegynder
17. juli 2001 - 02:15 #3
Åh ja!!! Jeg mener ikke den skal blinke,, måske en dårlig forbindelse i den madkasse der sidder i rgb porten,, eller hvad den nu hed,,,, minderne ruller frem,,, åh ja,, det var tider. En svag hvisken,, \"ports of call\", det gode skib Matha,, he he!! Eller \"hånden\" indsæt Workbench 1.3, uhhh,, kuldegysninger!! Held og lykke!! ;o)))))
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juli 2001 - 10:55 #4
Der er en lille sender i amigoen, så det er nok en umoduleret bærebølge du ser, og så plejer der at blive sort skærm.
Avatar billede muggel Nybegynder
17. juli 2001 - 21:33 #5
vil det sige at fjernsynet er indstillet på den forkerte frekvens?
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juli 2001 - 21:56 #6
Muligvis, prøv om ikke der en justering i lighed med Video kanaljustering!
Avatar billede muggel Nybegynder
08. august 2001 - 10:20 #7
Jeg har nu fået fat i en gammen amiga monitor. På denne skifter skærmbilledet mellem grå og gul. Så jeg er bange for at den stakkels lille amiga er død. :(