Avatar billede Stony1976 Nybegynder
05. januar 2010 - 23:16 Der er 11 kommentarer

Kan ikke logge på trådløst netværk

Hej

Jeg har problemer med at logge på mit trådløse netværk, da min computer ikke vil give mig mulighed for at indtaste adgangskoden til netværket.

Når jeg klikker på netværket, søger den bare i en uendelighed, så jeg ikke kan få mulighed for at logge på med min kode.

Jeg ved at netværket fungere fint for andre i husstanden kan sagtens logge på med deres koder.

Så det er nok noget med min computers opsætning.

Håber meget at nogen kan hjælpe mig hurtigst muligt.

Mvh.

Michael
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
05. januar 2010 - 23:36 #1
Hvis din maskine slet ikke finder nogen trådløse net (hvis du da ikke bor ude på landet), så er der stor chance for at netkortet er disablet! Prøv at tjekke i kontrolpanelet om kortet er enablet, ellers skal du enable kortet!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. januar 2010 - 06:45 #2
Hvad er det for en PC?
Hvilket styrresystem?
Avatar billede Stony1976 Nybegynder
07. januar 2010 - 05:27 #3
Til Tommypedersen:
Godt foreslag, men netværkskortet er helt sikkert aktiveret, for jeg har ingen problemer med at gå på nettet alle mulige andre steder.

Der er heller ikke nogen problemer med at finde det trådløse netværk i vores lejlighed og vi har et netværk med kode, som jeg bare skal taste ind når jeg klikker på dette netværk. Men problemet er, at når jeg har klikket på vores netværk, så søger min computer bare efter det uden at give mig mulighed for at taste en kode ind.

Men når jeg søger efter trådløse netværk andre steder, så vil den godt give mig mulighed for at taste en kode ind.

Håber du kan følge mit problem....det er lidt kringlet at forklare det skriftligt.

Til james_t_dk:
Det er en Packard Bell (Købt i foråret 2006 hos Fona, men vist udgået idag)

Styresystemet er Windows XP.

Håber i kan hjælpe mig eller henvise mig til en der kan hjælpe.

Mvh.

Michael
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. januar 2010 - 06:31 #4
Er din XP fuldt opdateret?

Hvad er det for en model?

Hvad er det for en Router og er der andre der kan gå på den?
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
07. januar 2010 - 08:36 #5
Prøv at fjerne krypteringen i routeren (bare til test). Hvis det virker, så kan det være at din bærbare ikke understøtter den kryptering, som I har sat op i routeren. Vælg evt. en svagere kryptering i routeren, det plejer at hjælpe!
Avatar billede Stony1976 Nybegynder
08. januar 2010 - 02:58 #6
Til Tommypedersen:

Hvordan fjerner man krypteringen på en router? og hvordan justerer man den til at blive svagere end den er nu?

Til james_t_dk:

Er din XP fuldt opdateret?
Nej, den er så vidt jeg ved ikke fuldt opdateret. Med mindre Fona sørgede for det, da de reinstallerede min computer for ca. 2 mdr. siden. Der slettede de alt på computeren og jeg er ret sikker på at de også geninstallerede XP på den.

Hvilken model?
Det må jeg lige vende tilbage med imorge aften, når jeg kan tjekke den, da jeg ikke er hjemme iøjeblikket.

Hvad er det for en Router og er der andre der kan gå på den?
Ja, den anden i lejligheden kan gå på den og kan sagtens få det til at virke.
Hvilken router det er?; det må jeg lige vende tilbage med imorgen aften.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.
Michael
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. januar 2010 - 05:31 #7
Vi skal have XP opdateret, om det så skal være med et kabel sluttet til routeren.

Der er typisk en reset knap bag på routeren, hvis man holder denne inde i 10 sekunder slettes alt i routeren og man kan efterfølgende sætten den op på ny.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
08. januar 2010 - 07:53 #8
Hvis du ikke routere før er det nok en idé at få en til at hjælpe dig med "hands on"!
Grundlæggende skal du logge på routeren fra en browser (ip=din gateway), og finde indstillingerne for wireless.
Krypteringen er et tema for sig selv:-)
Virker det uden kryptering kan du prøve med WAP i stedet for WAP2 - det plejer at hjælpe!

Mvh Tommy
Avatar billede Stony1976 Nybegynder
11. januar 2010 - 16:53 #9
Hej i to.

Tusind tak for jeres ihærdige forsøg på at hjælpe mig, men jeg må desværre smide håndklædet i ringen og erkende, at jeg ikke har it-viden nok til at kunne bruge jeres gode råd.

Hvor bor I henne? Jeg foreslår at i kommer forbi mig en dag, hvis i ikke bor alt for langt væk fra København. Jeg dækker selvfølgelig jeres transportudgifter og giver lidt arbejdsløn hvis i kan løse problemet.
Men jeg har ikke råd til togbilletter over broen, så i skal helst bo på Sjælland.

Ellers må i også gerne henvise mig til en ekspert, som i evt. kender på Sjælland.

Mvh.
Michael
Islands Brygge,
2350 Kbh. S.,
Tlf: 22 61 47 83
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. januar 2010 - 17:56 #10
8660. så jeg kommer ikke lige forbi.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
11. januar 2010 - 18:28 #11
Hvis du ikke ligefrem er munk:-) så finder du sikkert en i din omgangskreds, der har prøvet at sætte en router op før.