Avatar billede otykier Nybegynder
05. januar 2010 - 21:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Billedstøj fra S-video TV-out

Hej eksperter. Her er en rigtig hård nød, som efterhånden har givet mig grå hår på hovedet.

Jeg har tilsluttet mit TV til min bærbare computer med et S-VHS kabel. Så længe min bærbare kører på batteri er billedet perfekt. Lige så snart jeg sætter min bærbare til stikkontakten dukker der støj op på TV-skærmen.

Jeg har prøvet følgende uden held:

Et andet S-VHS kabel.
Et andet fjernsyn.
En stationær computer med TV-out (det var egentlig her jeg opdagede problemet).
En anden stikkontakt.
Forbinde TV og bærbar computer til samme stikdåse.

Når jeg kigger rundt omkring på udenlandske sites, kan man læse om ground loops og static interference - så tænker selvfølgelig at det har noget med jording at gøre, MEN - både mit TV og strømforsyningen til min bærbare computer er kun udstyret med et 2-benet strømkabel (dvs. ingen JORD)... HJÆLP!

Bonus spørgsmål: Tør nogen garantere at problemet forsvinder hvis jeg investerer i et nyt TV (LCD eller LED med DVI-indgang)?
05. januar 2010 - 21:18 #1
Velkommen til E. ...

(Bare lige en tanke: Er TV-antennestikket sat til en form for fællesantennesystem ?)
Avatar billede otykier Nybegynder
05. januar 2010 - 21:35 #2
@karise_larry: Du er en HELT! Jeg tog antennestikket ud, og billedet er perfekt! Vi har kabel-TV fra Yousee, så det er vel en form for fællesantennesystem?

Det uundgåelige spørgsmål er så: Hvordan undgår jeg støjen med antennestikket sat til? Kan man få et filter af en slags, som kan sættes imellem kabel-TV-stikket i væggen og fjernsynet?
05. januar 2010 - 21:47 #3
... brum/støj-sløjfe fra/ved "stel"/Ground fra antennestikket... Er set/hørt før...
Der skal evt. galvanisk skillefilter imellem. Eksempel -> http://www.tektronik.dk/catalog/images/10217-130x100.jpg

Enhver antennebix har/bør have en sådan slag 'dims' ...

Hvis du er 'fingernem' så en ~10 Ohm's modstand mellem stel på antennestikket på TV <-> stel på antennekablet. Hvis du kan forestille dig det ?
Avatar billede otykier Nybegynder
05. januar 2010 - 21:52 #4
Jeg tror faktisk jeg har sådan et skillefilter liggende! Jeg takker mange gange for hjælpen - du har reddet min dag :)
Avatar billede eddymartine Nybegynder
06. januar 2010 - 08:23 #5
@ karise_larry: Jeg håber, du kan også løse mit problem, jeg har anlagt LCD-TV fra: http://www.getmore.dk/k%C3%B8b-samsung-le32b455-billig/lcd-tv/le32b455c4wxxe_132210_p.html
Nu er problemet, er jeg ikke i stand til at forbinde det med min laptop med S-VHS-kabel, skal du fortælle mig, om der er nogen anden måde at forbinde det?
06. januar 2010 - 08:31 #6
<eddymartine>: Du skal oprette din egen tråd med dit spørgsmål ...
Avatar billede eddymartine Nybegynder
06. januar 2010 - 10:35 #7
ok