Avatar billede carsten51 Nybegynder
05. januar 2010 - 17:49 Der er 12 kommentarer

forsvundet harddisk

jeg har en maskine med 2 harddiske som hver er partioneret som 2 diske  altså har jeg  c-d og-e-f drev    c:\ er windows drevet da jeg manglede plads købte jeg en ekstern harddisk som så blev g:\
det skete igen så jeg købte en til  den blev til I:\.
problemet er at drev d:\ og drev ikke ikke kan findes mere
hvorfor    de har virket længe

jeg kører windows 7 dk ultimate
carsten
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. januar 2010 - 18:01 #1
Gå ind i diskhåndteringen og se om den ikke er der og mangler et drevbogstav det sker ofte når man ændrer!
Avatar billede carsten51 Nybegynder
05. januar 2010 - 18:52 #2
jeg  skrev forkert  de er ikke forsvundet de vises som diske der ikke er taget i brug selv om de er godt fyldt

undskyld
carsten
05. januar 2010 - 19:13 #3
...vises som diske der ikke er taget i brug ... - ikke forstået ?

Men check i DISKHÅNDTERINGEN alligevel...
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. januar 2010 - 19:23 #4
Hvis den ikke har et drevbogstav så højreklik på den og tilføj drevbogstav og sti!
Avatar billede carsten51 Nybegynder
05. januar 2010 - 19:41 #5
de har drevbogstav  men de vises som drev der ikke er i brug  og når jeg klikker på d:\ siger den at den skal formateres først
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. januar 2010 - 19:53 #6
her siod jeg af!
Avatar billede carsten51 Nybegynder
05. januar 2010 - 19:59 #7
jeg kan slet ikke komme ind på diskhåndtering den fryser næsten når jeg prøver      jeg tror jeg må geninstille windows igen  det er måske hurtigere end at prøve mig frem
05. januar 2010 - 20:02 #8
... prøv lige at ledningsmæssigt afmontere de HD'er du ikke bruger i STYRESYSTEMET ...
Avatar billede carsten51 Nybegynder
05. januar 2010 - 20:24 #9
det har jeg gjort så kan jeg komme ind på diskhåntering ok
men jeg tror der er noget galt da det andet drev på disk c:\  er F:\ og det burde være på den anden disk  sammen med e:\ men tak for hjælpen  jeg vil god give dig point men hvordan ?
carsten
p.s. jeg tror den anden externe disk er stået af!!
Avatar billede off-line Nybegynder
05. januar 2010 - 20:42 #10
Det er muligt, at disken har mistet partition tabellen, så kan
windows ikke åbne disken.
Prøv at se hvordan det ser ud med TESTDISK.
http://helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede off-line Nybegynder
10. januar 2010 - 13:15 #11
Spørgsmålet er åbenbart død. Jeg hopper af og sletter overvågning.
Avatar billede carsten51 Nybegynder
10. januar 2010 - 13:30 #12
det er ikke dødt men alligevel jeg prøvede et program der pc partition doctor
så blev den ene disk renset i bund i stedet for genfundet
så nu er jeg startet forfra med installering af windows og så tager jeg den derfra