Avatar billede sumsar1812 Nybegynder
05. januar 2010 - 15:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

FTP server

nogle som kender et program til at kunne sætte sin egen ftp server op ? står nemlig og skal bruge en til en update service hvor man skal kunne downloade og uploade filer fra (ved godt hvordan jeg får downloadet der fra og uploadet der til men mangler stedet hvor jeg får det gjordet )

så nogle der kender en Gratis server set up eller en gratis host til FTP ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. januar 2010 - 15:46 #1
Gratis host finder du nok ikke. Afhængigt af hvor mange GB det drejer sig om, kunne du evt. kigge på drop box.
Avatar billede sumsar1812 Nybegynder
05. januar 2010 - 15:52 #2
men da jeg programmere skal der være adgang til FTP ikke hvor man skla ind på siden eller noget lign.

og dropbox er ikke til FTP er det ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. januar 2010 - 15:56 #3
Nej, det er et sted hvor man kan dele sine filer. Tror det er gratis, op til 2 GB.
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. januar 2010 - 15:58 #4
Men ud fra dit spørgsmål, fatter jeg ikke rigtigt hvad du skal bruge det til. Er det til at dele filer mellem flere parter eller snakker vi hjemmeside her?
Avatar billede sumsar1812 Nybegynder
05. januar 2010 - 16:02 #5
nej arbejder i autoit

det fordi til mine programmer vil jeg istedet for at lave en ny version og uploade den ud på en side hvor de så kan checke engang imellem,
så skal mit program kunne tjekke om der kommet nye updates når programmet starter op.

altså en updater til et af mine programmer
Avatar billede it-michael Nybegynder
05. januar 2010 - 16:15 #6
Hej Sumsar 1812

warftpd er til windows

der er et utal af linux hvor du selv skal vælge hvilker er den bedste.

Gratis server kan måske findes gennem google eller sat op en dyndns på dine ip addresse.

Hilsen Michael
Avatar billede sumsar1812 Nybegynder
05. januar 2010 - 16:20 #7
it-michael

skriv lige et eller andet som et svar

ser ud til warftpd kommer til at virke :) men er dog ikke 100% men hvis det kommer til at virke for du pointsne :D
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2010 - 16:30 #8
Jeg kan kun anbefale Filezilla Server. Det er et anerkendt, gratis, open-source projekt, det er let at sætte op, og så virker det bare. Du kan kigge på det her:
http://filezilla-project.org/
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2010 - 16:34 #9
Desuden ser Warftpd ud til at være dødforældet. Sidste opdatering skete i år 2000, og på siden står der at "Windows XP [is] not officially supported (...)", hvilket ikke kan siges at være godt, nu der er udkommet to nye versioner af Windows siden.
Avatar billede it-michael Nybegynder
05. januar 2010 - 16:51 #10
Hej Alle

Lad dog vær med at sige noget er dårligt bare fordi at det fungerer og ikke bliver opdateret.

warftpd er ikke et MS produkt, det er super sikkert, vi bruger det til vores egen ftp.

Filezilla mener jeg tilgængeld måske er ofre for hackerer lidt hyppiger end tiltænkt!

Hilsen it michael