Avatar billede underboo Nybegynder
05. januar 2010 - 15:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvor placeres Data filerne i Concorde XAL

Hvor placeres data filerne i en Concorde XAL, der er tale om en installation på en enkeltbruger PC.
kan nogen hjælpe mig her ?
Avatar billede underboo Nybegynder
05. januar 2010 - 15:19 #1
Ups, får lige at vide det er en server installation version 3.5
Avatar billede underboo Nybegynder
05. januar 2010 - 16:09 #2
Lidt mere nyt, den har forbindelse til både en Oracle og en SQL database, begge som read only, problemet  er hvor finder jeg data filerne?
Avatar billede mariaf Juniormester
06. januar 2010 - 20:40 #3
Det gør du ikke. De ligger i oracle-databasen og SQL-databasen (en af dem. Der kan ikke være to databaser til en installation). Read only giver ikke mening?
Avatar billede underboo Nybegynder
07. januar 2010 - 06:54 #4
Det har du helt ret i, og det er netop det der er mit problem, hvordan finder jeg ud af hvor XAL smider sine filer hen, er der et eller andet sted jeg kan se det, enten i en indstillings menu, eller en setup fil.
Avatar billede mariaf Juniormester
07. januar 2010 - 22:31 #5
XAL smider ikke data filerne nogen steder hen, da XAL ikke styrer dem.. Det gør databasen.
Avatar billede underboo Nybegynder
08. januar 2010 - 07:10 #6
Ja ja, det er rigtig nok, men er der nogen steder jeg kan se hvor de smides hen i opsætningen, programmet må jo et eller andet sted vide hvor data skal hen, så det må stå et eller andet sted i opsætningen, men hvor?
Avatar billede mariaf Juniormester
08. januar 2010 - 19:54 #7
Nej, det står ikke i programmet. Der er i windows en odbc-driver til sql/oracel databasen, og det er det. hvis du vil vide hvor filerne ligger, så kig i databasen.
Avatar billede underboo Nybegynder
09. januar 2010 - 12:05 #8
Okay, jeg takker, så tror jeg, jeg har en ide om hvor det står henne..