Avatar billede tnla Mester
04. januar 2010 - 18:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flytning af fil?

Et lille teoretisk spørgsmål: Når man flytter en fil til en anden mappe på samme disk, får filen vel bare en anden sti-adresse, eller flyttes den helt konkret?
04. januar 2010 - 18:19 #1
->  ...en anden sti-adresse...

Hvad kommer spørgsmålet af ?
Avatar billede tnla Mester
04. januar 2010 - 18:57 #2
Af ren nysgerrighed :) Regnede også med dét svar, men var ikke helt sikker. Smid bare et svar..
04. januar 2010 - 19:15 #3
Ping...

PS: Visse DEFRAGMENTERING programmer flytter filen fysisk afhængig af filtypen *.exe *.dll ... så disse (teoretisk?) kan tilgåes hurtigere. Defragmentering generelt samler filen i én samlet enhed...
Avatar billede PseudoFrag Nybegynder
04. januar 2010 - 19:33 #4
Men jo, i mange tilfælde flyttes kun filens "adresse". Prøv flyt en stor fil og du vil bemærke at hastigheden ofte er meget kort.
Avatar billede kurt54 Ekspert
04. januar 2010 - 19:38 #5
Ved flytning indenfor samme filsystem ændres der kun pegepinde - derfor kan en meget stor fil flyttes hurtigt. At diskoptimeringsprogrammer sidenhen kan flytte filen er en anden sag. Bemærk at træk og slip indenfor samme disk i windows stifinder er en flytkommando - men mellem forskellige diske er en kopieringskommando.
Avatar billede tnla Mester
04. januar 2010 - 23:37 #6
Tak for oplysningerne.