Avatar billede lklo Nybegynder
04. januar 2010 - 17:56 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

kan ikke se hard-disk ved Xp pro formatering

hej

jeg har en dell dimension 9150 med original xp home .
har formateret den en del gange de sidste 4 år , men vil nu
gerne installere Xp Pro .
Men så kommer problemet.
Når installationen har loadet de forskellige filer , og jeg så skal vælge partion osv , er det som om harddisken ikke er til rådighed.
Hvis jeg sætter Xp home i, istedet for, er der ingen problemer hvis jeg starter forfra.

Det er en hel ny ren Xp Pro jeg har købt.
Men kan der mangle nogle drivere på den nye disk, som er nødvendig for at dell´en kan finde harddsiken?
Der er ingen Floppy i , så jeg kan ikke supplere med extra driverer under installationen - eller kan man?

Synes også jeg har læst et sted at ledningen fra harddisken og ned til bundkortet kan flyttes til en anden port.Men er ikke helt med på hvad man mener i den sammenhæng.

lklo
04. januar 2010 - 18:14 #1
PS: Når du total formatere så slettes jo også evt. info om dine tidligere oprettede spørgsmål ??? http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/lklo - dem bør du pænt vende tilbage til for at 'folk' gider at skrive til dig ...

---
Avatar billede lklo Nybegynder
04. januar 2010 - 18:39 #2
hej
jamen det kan du da have ret i .
men nu er det altså min søn´s PC det drejer sig om i dette tilfælde.
Min egen PC er en "hjemmelavet".
Men vi har aftalt at bytte PC , men jeg får brug for XP Pro,
så derfor dette spøgsmål.

lklo
Avatar billede snowball Novice
04. januar 2010 - 19:07 #3
Den Windows CD der fulgte med PC'en har sandsynligvis "slipstream'et" de nødvendige drivere ind på CD'en.

Dette kan du også selv gøre med din nye XP CD.

Se hvordan her http://www.geertsen.dk/articles.asp?ArtId=10 og du kan finde de nødvendige drivere til PC'en her - http://support.euro.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=gen&catid=&impid=&os=WNET&osl=da&SystemID=XPS/DIMENSION%20400/9150
Avatar billede lklo Nybegynder
04. januar 2010 - 19:23 #4
hej snowball

jamen det er jo en glimrende løsning du der kommer med.
har iøvrigt tidligere leget en del med slipstreaming af forskellige hotfix og service pack´s,samt "run-once" af officepack integreret på CD´en(eller var det DVD)  til en "opdateret" Xp cd.
Men havde ikke lige tænkt over at det også kan bruges til at integrere drivere. Men selvfølgelig - nu du siger det...

Så jeg kommer viderer nu - det er jeg ret sikker på.

lklo
Avatar billede off-line Nybegynder
04. januar 2010 - 19:38 #5
Jeg er enig med karise_larry, og det undrer mig, at en tidligere
admin ikke er det. Var karises holdning mere almindelig, havde
vi en mere sober Eksperten. Men når man får svar, uanset at man
"pisser" på dem som forsøger at hjælpe, ja så kan man jo bare fortsætte ad den vej.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2010 - 20:08 #6
Og det mest utrolige er, at man bliver ved med at lade sig overpisse
Avatar billede off-line Nybegynder
04. januar 2010 - 23:47 #7
Ak ja!
Avatar billede snowball Novice
05. januar 2010 - 08:40 #8
Gutter, jeg forholder mig blot til de gældende regler for brugen af Eksperten - http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser - hvilket I også blot burde gøre.

Heri står der intet om, at man skal lukke sine åbne spørgsmål! Vi er helt enige om, at der ikke er nogen fornuft i ikke at gøre det, men så længe IDG hverken vil eller gider lave reglerne eller system om så det kan håndtere det (til trods for at adskillige - inkl. mig selv - har efterspurgt det i flere år), så er det ganske enkelt et problem vi må leve med.

Jeg har intet problem i at folk ikke gider hjælpe visse profiler såfremt man mener de har for mange åbne spørgsmål. Det bestemmer man helt selv, men så har man blot 2 valg: Enten ignorer tråden / brugeren eller helt undlader at bruge Eksperten indtil man mener problemet er løst.

Jeg vil derimod henlede "karise_larry"'s opmærksomhed på, at hans indlæg i dette spørgsmål rent faktisk overtræder en reel regel (punkt 2.1.8). Vi husker vel alle hvordan bl.a. dette var medvirkende årsag til at en vis herre for år tilbage blev smidt ud. Jeg kan sagtens forstå hvorfor indlægget bliver skrevet, men det er bare ikke måden at håndtere problemet på.

Jeg har ikke yderligere kommentar til dette, for vi har allerede diskuteret det utallige gange uden at det har ført noget godt med sig.
Avatar billede off-line Nybegynder
05. januar 2010 - 21:04 #9
snowball
karise_larry skriver da heller ikke, at det står i reglerne, at
spørgsmål skal lukkes. Han kommer bare med den relevante
oplysning, at der er brugere, som ikke gider hjælpe, når en
spørger har mange åbne spørgsmål. Det står der da vist ikke i
reglerne, at man ikke må. Og det må da også være godt for en
spørger at vide. Der er faktisk flere, som begynder at lukke
deres spørgsmål, når de finder ud af det.
Hvis en vis herre er screen brille, fatter jeg ikke sammenligningen
mellem ham og fredelige karise.
Avatar billede snowball Novice
05. januar 2010 - 21:16 #10
off-line: Det har jeg heller ikke påstået, men det er jo det som er meningen med indlægget. Problemet er blot, at karise_larry's indlæg ingen relevans har for løsningen på dette spørgsmål - derfor henvisningen til punkt 2.1.8 i reglerne.

Og nej, det er ikke ham jeg tænker på.
Avatar billede off-line Nybegynder
05. januar 2010 - 21:26 #11
Nu skal jeg nok lade være med at vade ret meget i det, men blot
dette; Hvis der sidder kompetente brugere, som ignorerer spørgsmålet, pga. af de mange åbne spørgsmål, kan det betyde,
at spørgsmålet ikke bliver løst, selv om det var muligt. Derfor
var det en reel bruger info, som vedrører spørgsmålet:)
Avatar billede snowball Novice
05. januar 2010 - 22:50 #12
Jeg er ikke enig, men det har vi som tidligere nævnt diskuteret utallige gange, så jeg ser ingen grund til at vi bliver ved med at spamme det her spørgsmål ;)
Avatar billede off-line Nybegynder
05. januar 2010 - 23:10 #13
Nårh, vi spammer vist ikke, spørgsmålet er jo lukket.
Men vi gør nok også bedst i at lukke, så ikke mere fra mig:)