Avatar billede styrk Nybegynder
04. januar 2010 - 16:45 Der er 3 kommentarer

USB programmering

Hejsa.

(måske forkert kategori? halvt hardware relateret ..)

Jeg søger noget information om hvordan jeg kan programmere noget usb.

Det jeg vil er, at jeg gerne vil kunne programmere en USB port, med et stik på, som så kan sætte 1 ben til høj eller et andet ben til høj alt afhænging af hvilken knap man trykker på i programmet.

I første omgang skal programmet kun supporte to knapper (op og ned). Dvs. når jeg trykker "op" bliver ben1 sat til høj, trykker jeg på ned bliver ben2 sat til høj.

Jeg er klar over at jeg skal bruge en form for elektronik som kan "konventere" usb signalet til de 2 høj outputs..

Er der nogen som har nogle bøger, artikler eller noget?

Nogle forslag?
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
04. januar 2010 - 16:53 #1
Det vel et ret svært emne du har kastet dig ud i. Jeg havde samme spørgsmål for lidt tid siden, og fant frem til en lille guide til at sætte en usb driver op som kan snakke sammen med en usb enhed.

Link til download her:
http://www.delcom-eng.com/downloads/USBPRGMNL.pdf
Avatar billede styrk Nybegynder
04. januar 2010 - 19:17 #2
ok tak det ligner noget jeg kan bruge. Downloader, printer og læser.. vender tilbage engang :-)
Avatar billede styrk Nybegynder
03. februar 2010 - 19:54 #3
nu har jeg endelig modtaget demo boarded.. så må jeg som det kan lade sig gøre ;-)