Avatar billede kurt_holbeck Nybegynder
04. januar 2010 - 14:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

WNDR3700 - Router backup spørgsmål

Pænt goddag

har købt en WNDR3700 - RangeMax Dual Band Wireless-N Gigabit Router
billigt at en ven , men kan se at den kan så mange ting, som man nok ikke har brug for. Men.

Hvis jeg gerne vil have sluttet en ekstern harddisk til den.

Hvordan gør man???

Er det bare plug in play??

Hvad kan det rigtig bruges til ??

er det til backup?

Kan man bruge den hvis jeg kører på ledning og min kæreste kører trådløst??

og kan den bruges til en Elements ekstern hardisk??

ja ved godt det er mange spørgsmål på en gang , men hvis der er nogle derude som er del klogere end mig , og siger inde med svarne , så vær skriv svar :)

Tak på forhånd

Kurt
Avatar billede chalde Seniormester
04. januar 2010 - 15:12 #1
- Hvordan gør man???
- Er det bare plug in play??
Kig i manualen, der skulle det gerne stå. Men det plejer at være meget lige til. Muligvis skal disken sættes op gennem routerens GUI, men igen: Tjek manualen.

- Hvad kan det rigtig bruges til ??
- er det til backup?
F.eks. Eller bare til at tilgå en disk over netværket istedet for at tilslutte den lokalt (se mere ved at søge på NAS på google, men routerens funktioner er formentlig meget begrænsede i forhold til en decideret NAS).

- Kan man bruge den hvis jeg kører på ledning og min kæreste kører trådløst??
Med al sandsynlighed, men tjek manualen.

- og kan den bruges til en Elements ekstern hardisk??
Tjek hjemmesiden eller manualen for kompatibilitet (nogle kan kun æde USB nøgler, men de fleste tager også almindelige eksterne diske.

Men igen: Hiv fat i manualen, der vil du med al sandsynlighed finde svar på en del af dine spørgsmål.
Avatar billede kurt_holbeck Nybegynder
04. januar 2010 - 16:06 #2
Mange tak for dit svar :)

Men
Jeg har nemlig ikke fået manuellen med , og kan ikke se den ligger på
selve instalations disken.. Jeg har prøvet netgear.dk men der står kun på engelsk og der er jeg absulot ikke stærk i..
Avatar billede justrace Novice
05. januar 2010 - 00:50 #3
Plug'n'play? Måske, men du skal først have den konfigureret i routerens opsætningsmenu. Husk at alt der ligger på den bliver slettet når du gør det.

Den kan bruges som en harddisk, men med den udvidelse at alle der er på netværket kan bruge den.

Backup? Jo da, oplagt mulighed.

Til Elements? Hvilken Elements er der tale om?
Avatar billede kurt_holbeck Nybegynder
19. juli 2010 - 17:58 #4
tak
Avatar billede kurt_holbeck Nybegynder
19. juli 2010 - 17:58 #5
jeg takker!
Avatar billede kurt_holbeck Nybegynder
19. juli 2010 - 17:59 #6
.
Avatar billede justrace Novice
19. juli 2010 - 18:36 #7
?