Avatar billede Besir Novice
04. januar 2010 - 12:50 Der er 22 kommentarer og
4 løsninger

Overføre lyd fra pc til fladskærm ??

Hej, jeg har det problem at jeg ikke kan overføre lyd fra min pc til fladskærm. Jeg har købt et mini-jack stik, som er sort i den ene ende, og hvid + rød i den anden ende. Jeg har prøvet alle mulige måder, man kan ikke få lyden ud.? Jeg tror det er pc'en der er noget der er galt med. For jeg har lige købt en helt ny fladskærm. Jeg har indsat det sorte i min pc, og de to andre i fladskærmens Component in: Audio R og L. Men der er to andre stik som hedder Audio out, som jeg formoder ikke skal ind, da der er en lydudgang? Min stationær køre Xp Home Edition, hvis det skulle hjælpe?

Har prøvet alt muligt, men ved ikke hvad jeg gør forkert?
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. januar 2010 - 13:11 #1
Hvilken stik type overfører du med HDMI? DVI? VGA? de har alle deres måde at overføre lyd!
Avatar billede Besir Novice
04. januar 2010 - 13:18 #2
Jeg bruger en Vga.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. januar 2010 - 13:31 #3
så burde det kabel du har købt være det rigtige! enden med jackstikket skal i den grønne udgang på pc hvis der ikke kommer lyd skal det måske indstilles på tvét?
ps. du skal kun bruge svarknappen når du bliver bedt om at lægge et svar. det vi gør i øjeblikket er at kommentere!
Avatar billede Besir Novice
04. januar 2010 - 13:36 #4
Hehe, okay. Jeg er en ny bruger? Tror at det er et svar nu :)

Men Poko1, På min fladskærm kan jeg sætte min højtalere til "ekstern lyd" Men alligevel kommer der ikke noget lyd ud??
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. januar 2010 - 13:43 #5
Du skulle have bedt mig om at lægge et svar! men jeg jagter ikke point vil bare hjælpe! så du trykker bare på accepter og beholder dem!!
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. januar 2010 - 13:48 #6
du skulle måske kigge ordentlig efter der kan godt være en jack indgang på dit tv der er begge dele på mit og den hvide og røde er til compatible indgangen! hvis du tager jack ud af pc og dupper med en finger og ikke kan høre en brumme lyd kan du ikke bruge den indgang!
Avatar billede Besir Novice
04. januar 2010 - 14:00 #7
kigger i brugermanualen. Og der er noget der hedder: "Digital Audio Out(Optical)" og noget der hedder "Audio Out (Så kan man indsætte sine kabler Left og Right)" og "Component in " og der står der også Audio L og R"???

Hvor skal det sorte kabel ind? eller mini-jackstikket?

Jeg er ny, så jeg ved ikke så meget mht. point. Jagter dem heller ikke selv..
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. januar 2010 - 14:13 #8
jack stikket skal under alle omstøndigheder ind i pc! med mindre den er slået fra det kan være fordi du hvis du har udgang på front og du har sat hovedtelefoner til der!
Du skal ikke trykke på svartasten kun hvis du vil beholde dine point!#3
Avatar billede Besir Novice
04. januar 2010 - 14:18 #9
Ehm, jeg har ikke nogen høretelefoner på? Så jeg tror ikke at det kan være det?

Kan det være fordi at min computer for gammel???
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. januar 2010 - 14:26 #10
nej hvis der ellers kommer lyd ud af pc ligger problemet et andet sted! har du prøvet det med at duppe på jack mrns du har den modsatte ende i tvét? hvis du ikke får nogen lyd/brummen er det på tv siden der mangler mulighed!
Avatar billede Besir Novice
04. januar 2010 - 14:28 #11
Nej det har jeg ikke prøvet ?? Skal jeg duppe min finger på den sorte jackstik?
Avatar billede Besir Novice
04. januar 2010 - 14:35 #12
Jeg læser i brugermanualen nu, at PC/DVI Audio in, er det sted hvor der tilsluttes til lydudgangstikket på min pc? Er det der kablet skal ind? Jeg har to?
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. januar 2010 - 14:46 #13
ja hvis du har en jack eller phono indgang der altså på tv--- men du skal stadigvæk prøve om der kommer lyd!
Avatar billede Besir Novice
04. januar 2010 - 14:48 #14
Ehm .. Må jeg lige spørge hurtigt.? Hvorfor skal det ind der? når jeg har er rød og en hvid?
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. januar 2010 - 14:57 #15
jeg kan altså ikke se hverken dit tv eller din manual hvis der er et jack ind der hvor der står PC/DVI skal du have jack i begge ender
Avatar billede Besir Novice
04. januar 2010 - 15:02 #16
Ok, sådan som jeg har forstået det, så skal mit sorte kabel ind i fladskærmen, og de den røde og hvide skal ind i computeren?

For jeg har en Jack ind, her hedder det bare PC/DVI Audio in.

Er det rigtigt forstået.

Mit stik ser således ud: http://www.av-connection.dk/?PGr=78&ML=313
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. januar 2010 - 15:10 #17
Har du så en rød hvid udgang på din pc? rllers skal du have et stik der samler de to til et jack stik ud!
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. januar 2010 - 15:16 #18
Avatar billede Besir Novice
04. januar 2010 - 15:19 #19
har et grønt, en blå og en rød udgang på min pc???
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. januar 2010 - 15:28 #20
GRRRR. der skal et jack i den grønne GRRRR,,,!
Avatar billede Besir Novice
04. januar 2010 - 15:31 #21
:) Heheh Jeg er med nu :)heheh tusind tak for hjælpen .. Den Røde og hvide skal samles til et jackstik !! og så skal den ene i PC/DVI på fladskærmen og den anden som er blevet samlet også sort i den grønne?? :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. januar 2010 - 15:50 #22
HURAAAA! du sætter et svar og beholder dine point husk selv at acceptere!
Avatar billede Besir Novice
04. januar 2010 - 16:01 #23
Kan du ikke få dem, som tak for hjælpen ??
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. januar 2010 - 16:02 #24
nej
Avatar billede Besir Novice
04. januar 2010 - 16:05 #25
Nedern!! Men jeg vil gerne undskylde for den så lange diskussion. Jeg er glad for at du kunne svare mig på mine spørgsmål
Avatar billede nicolaioster Nybegynder
05. januar 2010 - 09:19 #26
du skal sikre dig at det ikke er output på dit fjernsyn. For hvis jeg har forstået det korrekt vil du have lyden fra din computer over på fjernsyn.

For hvis du tilslutter dem til output på dit fjernsyn, vil fjernsynet tro at du forsøger at få lyd ud af fjernsynet. Mange fjernsyn har også Audio input, men har dog oplevet at der er nogen fjernsyn der ikke har audio input.

Mit fjernsyn havde det ikke, men jeg havde et anlæg tilsluttet til mit fjernsyn, så tog jeg bare lyden igennem der, fra computeren.