Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
03. januar 2010 - 22:41 Der er 26 kommentarer

Ingen drev når jeg installere windows?

Jeg er den stolte(tsk) ejer af en zepto mythos bærbar Yiihaa. Men den er igen gået i stykker. Denne gang er det alvorligt.

Igår lod jeg min bærbar stå tændt da jeg skulle hente nogen, den stod vel tændt i 2timer. Så da jeg kom hjem var det som om den ikke ville virke, den havde meget store laggspikes, efter noget tid besluttede jeg mig for at genstarte, men den ville ikke åbne start, så jeg trykkede på strømknappen. Og da jeg åbnede den igen, gav den mig valgende Fejlsikret(netværk, kommando, og normal), sidst et eller andet gang den virkede, og normalt som jeg pljede. Men alle gav samme Blue Screen of Death, men den varede kun i et sekund så jeg når ikke at læse den.

Her er så næste problem.

Jeg har installeret Windows Xp Home Edition, hvor den tidligere havde vista bussiness 64, dette gjorde jeg fordi den ikke ville spille spil på 64bit'en. Men nu hvor jeg bruger min recovery cd, vil den ikke opgradere, den skriver det er deaktiveret, samt er der ingen drev jeg kan installere det på når jeg vil prøve at installere en helt ny version, den eneste mulighed er at bruge cd disken.

Nogen ekstra ting jeg skal kigge efter, eller andre ting i vil vide, håber i ved hvad jeg kan gøre.

Iøvrigt skriver den at jeg kan indlæse drivere(harddisk drivere).
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. januar 2010 - 22:53 #1
Kan du se Hd i bios?
Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
03. januar 2010 - 23:00 #2
er det HDC? det kan jeg ihvertfald se.
Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
03. januar 2010 - 23:06 #3
Jeg kan ikke redigere, men igen. Det er Harddisk Controlleren du snakker om ikke?
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. januar 2010 - 23:14 #4
Nej der skulle gerne stå et navn på Hdén. altså type maxtor?seagate? samsung?eller lignende
Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
03. januar 2010 - 23:15 #5
Nååh, det er vidst toshiba.
Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
03. januar 2010 - 23:16 #6
Toshiba mk3252gsx
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. januar 2010 - 23:17 #7
Kan du se den i bios eller er det bare noget du ved?
Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
03. januar 2010 - 23:20 #8
Så den i Bios. Plus jeg lige har googlet det for at være helt sikkert.

http://www.notebookcheck.net/Review-Zepto-Mythos-A15-Notebook.12519.0.html
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. januar 2010 - 23:23 #9
Nå du kom før mig i boot rækkefølgen skal den stå som første sø kan du køre hele vejen ind til du kommer til muligheden for at installere hvis der står muligheden for at reparere så brug denne mulighed!
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. januar 2010 - 23:25 #10
Det skal ikke være første mulighed men efter F8 og accept!
Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
03. januar 2010 - 23:25 #11
Muligheden virker ikke da min recovery er fra vista buss 64bit, og nuværende version er fra Xp home edition.

Når jeg har home edition cd'en i disken, så kan den ikke finde disken.
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. januar 2010 - 23:28 #12
Så er det nok fordi den skal have indlæst en sata driver!
Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
03. januar 2010 - 23:31 #13
jeg ved intet om sådanne drivere. Men er det ikke muligt at få mine drevs frem så jeg kan opgradere igen til vista.
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. januar 2010 - 23:33 #14
Og har du ikke XP CDén?
Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
03. januar 2010 - 23:35 #15
Jo, men som jeg har skrevet, så kan jeg ikke boote den når den er i, men med alle andre cd'er virker det.
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. januar 2010 - 23:38 #16
Har du prøvet at boote fra recovery? der måske også en F tast hvorfra du kan starte Vista? F9-F10-F11  prøv dig frem!
Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
03. januar 2010 - 23:39 #17
Der er ingen recovery med til mit xp.
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. januar 2010 - 23:43 #18
Nu var jeg også inde på muligheden af vista Recovery! da din XP jo ikke vil boote! det var for at se om du så kom i kontakt med din disk!
Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
03. januar 2010 - 23:43 #19
Nu har jeg lige lagt mærke til at den skriver "Ugyldig boot.ini fil" når jeg starter min computer.
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. januar 2010 - 23:49 #20
Så kan  den se din Hd! så er det din XP du skal bruge men da den er defekt formoder jeg må du se om du kan låne en! at den skriver ugylig boot ini er fordi det er et forkert filsystem du prøver at installere oven på et andet!
Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
03. januar 2010 - 23:51 #21
Så jeg må skaffe en Windows Xp home edition recovery :P fedt nok.. Det må jeg jo så prøve.. Men tak for din hjælp ihvertfald. Bagefter jeg har gjort dette kan jeg vel bare smide mit vista op ikke?
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. januar 2010 - 23:52 #22
Der er måske en mulighed mere gå ind på  www.helgec.dk
der finder du mange værktæjer til at redde dit filsystem!
Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
03. januar 2010 - 23:54 #23
Smid et svar.
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. januar 2010 - 23:55 #24
Prøv lige at se den side først! du skal bruge en normal XP du kan ikke bruge vista recovery bag efter den sletter bare din XP!
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. januar 2010 - 23:58 #25
Vend til bage med resultater! God Nat
Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
04. januar 2010 - 00:00 #26
Jeg skal jo alligevel ikke bruge mit XP mere, spillene virker fint på vista. De gjorde de bare ikke dengang.