Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
03. januar 2010 - 17:49 Der er 11 kommentarer

Kan ikke hente gamle mails i outlook express

Hej

Jeg har opsat min mail i outlook express og nu vil jeg gerne hente alle mine gamle mails, men når jeg trykker synkronisere kommer der ingen mails frem. Jeg har prøvet at sende en mail fra min anden email og den modtager jeg fint nok, men de gamle mails kommer ikke frem.

Hvad har jeg gjort forkert?

Mvh. Jacob
Avatar billede llRenell Nybegynder
03. januar 2010 - 17:53 #1
Har du prøvet at trykke filer---exporter----meddelelser og så vælge alle....
derefter hemmer du dem og importere dem igen
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
03. januar 2010 - 17:54 #2
Hmm ligger de ikke på tdcs mailserver? ligesom hotmail?
Avatar billede llRenell Nybegynder
03. januar 2010 - 17:57 #3
Nej der ligger de kun kortvarigt indtil du har hentet dem hjem ved at trykke send/modtag... derefter bliver de slettet fra tdc mailserver
Avatar billede llRenell Nybegynder
03. januar 2010 - 17:58 #4
Der er nogle internetudbydere der tilbyder at man gemmer en kopi af disse mails på deres mailserver... men jeg tror ikke at tdc gør dette uden at du har bedt dem om det
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
03. januar 2010 - 18:01 #5
nå, jamen så er det da et dårligt system at have mails på, eller er det bare mig der tænker sådan. Hotmail og andre webbaserede mailsystemer er da bare et klik væk og aldrig mere opsætning eller backup.

Tror jeg skifter til hotmail med det samme. Kan man evt. få tilsendt de mails man får på den gamle email til en ny hotmail konto?
Avatar billede cordack Nybegynder
03. januar 2010 - 18:05 #6
POP3 mail?
Som standard sletter Outlook Express mail fra serveren nar de hentes fra en pop3 server.
Så når du tilføjer en ny konto skal du huske at fjerne det flueben der beskriver dette.
Avatar billede llRenell Nybegynder
03. januar 2010 - 18:06 #7
Ja der er flere fordele ved en hotmail som du selv nænver det her.... jeg bruger det dog ikke da jeg selv bruger outlook hvor jeg har den fordel at kan have alle mina mail i et program.. ja du skal bare forwarde de mails du får tilsendt til den gamle... over til den nye du laver... men dette har jeg ikke selv rodet så meget med så ved ikke helt hvordan det virker
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
03. januar 2010 - 18:07 #8
ja det er pop3 mail.

Hmm nå jamen så er alle mine mails væk. Det var da godt nok trælst. Nu har jeg opretttet en hotmail og tilføjet min gamle adresse, så jeg får de mails som jeg får tilsendt derigennem. Men absolut irriterende sådan noget.. Men tak for hjælpen.
Avatar billede llRenell Nybegynder
03. januar 2010 - 18:10 #9
Har lige tjekket outlook igennem.... og hvis du går ind under konti din mail og så avanceret... der er der neders et sted hvor du skal sætte et flueben i "gem en kopi af meddelsen på serveren" og herefter kan du så selv bestemme hvornår de skal slettes
Avatar billede cordack Nybegynder
03. januar 2010 - 18:43 #10
Ja på serveren er de desværre væk nu.
fluebenet skulle være fjernet dengang du tilføjede den i sin tid.
Men ændrer du det nu, vil alle fremtidige mails blive gemt på serveren.
Så er du ellers glad for den mail du bruger nu, er der ingen grund til at skifte.

Hvis du stadig har dine gamle mails kan du videresende dem til dig selv efter du har ændret indstilingerne. Så vil du have dem for fremtiden (de vil dog stå med dig selv som afsender).
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
13. januar 2010 - 15:52 #11
Kom med svar, så får I points.

mvh. Jacob