Avatar billede llRenell Nybegynder
03. januar 2010 - 17:40 Der er 5 kommentarer

Opsætning af egen mailserver

Hej er der nogen der kan hjælpe mig med en opsætning af egen mailserver? jeg har tidligere brugt argosoft freeware version... men denne havde mange begrænsniger, så er gået over til hmail.. men denne kan jeg slet ikke få til at virke på nogen måde... håber der er en der vil give sig lidt tid til at hjælpe mig
Avatar billede snowball Novice
03. januar 2010 - 18:36 #1
Du bliver nødt til at komme med lidt flere informationer.

Hvilken version af Windows har du installeret den på, og hvad har du gjort indtil videre for at få det til at køre?

Hvilke domæne drejer det sig om så man kan tjekke DNS opsætningen?

Hvordan oplever du fejlen og står der noget i loggen på mail serveren?
Avatar billede llRenell Nybegynder
03. januar 2010 - 19:24 #2
Hej jeg kører med en xp pro og jeg har prøvet at opsætte en dns og lave et domæne med nogle brugere inde i hmail... jeg får ikke noget at vide inde i hmail, men når jeg trykker send modtag i outlook for jeg fejl hvor der står at outlook ikke kan få forbindelse med email serveren pop3... jeg har lavet en mx record der hedder pctek.dk og et cname ved ikke hvor meget jeg ellers skal lave for at få det til at funke
Avatar billede snowball Novice
03. januar 2010 - 21:28 #3
Har du åbnet for port 25 og 110 i firewall'en på PC'en og evt. lavet port forward / NAT i din router?

Bemærk også følgende der står på GratisDNS:

"Man må IKKE angive en "Mail udveksler" (MX record) som er en CNAME record. Gør man det alligevel, så vil det have fatale følger for post til ens server."

En meget benyttet måde at lave DNS'en på, er at lave en A record som hedder "mail.mydomain.dk" som peger på IP adressen til mail serveren. Derefter laver du en MX record som peger på den førnævnte A record.

Er det et domæne du lige har oprettet? I så fald skal du huske på, at der kan gå op til 24 timer inden alle DNS indstillinger er replikeret rundt.
Avatar billede llRenell Nybegynder
05. januar 2010 - 18:23 #4
Okay jeg er ikke helt med... med mit cname hedder www.pctek.dk (under vært) og pctek.dk (under kanonisk navn) og 43200 (under ttl) min mx record hedder pctek.dk (under vært) og pctek.dk under mail udveksler, præferance 10 og tll er 43200 ved ikke om det er her det måske går galt??
Avatar billede llRenell Nybegynder
05. januar 2010 - 18:33 #5
Og ja begge porte er åbne