Avatar billede krk Nybegynder
03. januar 2010 - 11:24 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Anti spam funktion ved en kontakt formular

Hej

Hvordan laver man sikre men sig mod spam mails når man laver en kontaktformular.

Man kan eventuelt gøre som denne gut har gjort. http://www.nielco.dk/default.asp?side=top_2_Kontakt
Jeg kan bare ikke forstå hvordan det virker.

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad det hedder når man bruger de forvrænget billeder af tekst. (Så kan jeg jo selv søge efter det :-) )
Avatar billede Rosenkjaer Novice
03. januar 2010 - 11:40 #1
Hej krk,

Det du leder efter hedder Captcha.

Bortset fra det, så er der vist ikke meget anti-spam det der er på den side du linker til, da teksten så vidt jeg kan se altid er den samme.

Johnny
Avatar billede riversen Nybegynder
03. januar 2010 - 11:57 #2
Avatar billede steen-h Mester
03. januar 2010 - 12:08 #3
Avatar billede repox Seniormester
03. januar 2010 - 12:16 #4
CAPTCHA er en forældet teknik - robotterne er blevet mere intelligente og spam bliver ved med at opstå. Udover det er et CAPTCHA element også vildt generende for brugerne.

Du kan kombinere en løsning ved hjælp af PHP, HTML og CSS.

Tag din formular og tilføj et felt, navngiv inputfeltet email - et feltnavn robotter vil mene skal udfyldes - hvis du i forvejen har et email felt, så omdøb det.

I PHP skal du så sørge for at hvis feltet er udfyldt, så fejler formularen.

Bagefter gemmer du det felt ved hjælp af CSS - så opdager dine brugere aldrig feltet, kun robotterne.

Du kan se en implementering af det på min egen kontaktside: http://err0r.dk/contact

Det virker fortrinligt - jeg har endnu ikke modtaget noget snavs siden jeg begyndte at anvende den teknik - og mine brugere er fri for at tyde et eller andet tåbeligt captcha script.
Avatar billede riversen Nybegynder
03. januar 2010 - 12:50 #5
#4: Fin ide. Generelt er en helt hjemmestrikket løsning ala din vel det bedste i og med den må betegnes som værende ret unik.
Avatar billede repox Seniormester
03. januar 2010 - 12:55 #6
#5
Fordelen ved at det er unikt er netop at robotterne ikke kan tage højde for 'alting'. CAPTCHA løsninger har samme koncept - læs billede, indtast teksten i et felt. Det giver en del standardløsninger som også er ret forudsigelige for robotterne.
Avatar billede krk Nybegynder
03. januar 2010 - 13:51 #7
Super svar fra jer alle :-D
Nu har jeg lidt at tage fat på, men hvordan fordeler jeg point i mellem jer alle?
I kan jo starte med at smide et svar :-)
Avatar billede Rosenkjaer Novice
03. januar 2010 - 14:57 #8
Kan godt smide et svar, men synes du gerne m¨give repox mine point hvis han vil have dem.
Avatar billede repox Seniormester
03. januar 2010 - 15:18 #9
Altså, nu er der jo ikke angivet hvilken løsning der blev gået efter, men hvis det blot var til inspiration, så er jeg fin med på at dele pointene :)
Avatar billede krk Nybegynder
03. januar 2010 - 23:57 #10
Tak for hjælpen. Det var god inspiration
Avatar billede jenz3n Nybegynder
10. januar 2010 - 16:22 #11
#4 - Haha, den løsning kan jeg rigtig godt lide :P
Avatar billede grafik-anders Mester
14. juli 2011 - 19:18 #12
Hej

Spændende løsning, men jeg kan ikke finde ud af at skjule den med CSS. Kan du hjælpe?