Avatar billede thomas_lyngbye Nybegynder
03. januar 2010 - 11:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med pc

Hej alle

Har et problem med min pc, den er begyndt at drille når jeg starter den op, i stedet for at starte op blinker skærmen bare uden er der er noget billede på? ind i mellem kommer der så billede (start billede med bundkort loge) og starten af windows, der hvor der køre en bar og så begynder den at blinke igen, det kan jeg så gøre 4-8 gange og så starter den op, Har lige prøvet at geninstalere og den gør det stadig  håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2010 - 11:31 #1
Stationær/bærbar? Styresystem?
Tror dit problem er hardware relateret. Enten bundkort eller grafik kort.
Avatar billede thomas_lyngbye Nybegynder
03. januar 2010 - 11:35 #2
Det er en stationær, findes der ikke nogle programmer man kan teste med?
Avatar billede thomas_lyngbye Nybegynder
03. januar 2010 - 11:36 #3
ups, det er 64 bit vista
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2010 - 11:42 #4
Har du onboard grafik, eller kører du med løst grafik kort?
Har du onboard kort som en prøvemulighed?
Avatar billede thomas_lyngbye Nybegynder
03. januar 2010 - 11:46 #5
Desværre ikke, det er et 8800 gtx kort og bundkortet er et gigabyte GA-35P-DS3
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2010 - 12:00 #6
Ok. Det du kan prøve er at tage grafikkortet ud og rense kontaktfladerne med isopropylalkohol (alm båndoptager rens) og sætte det i maskinen igen. På den måde får vi kontrolleret om det er et problem med forbindelsen mellem budkort og grafik kort. Husk at tage stømmen af når du gør det, og tryk på startknappen når kablet er fjernet. Når du nu alligevel er der inde, kan du jo rense blæsere mm for støv og snavs. Pas på delene derinde. Du kan bruge en støvsuger og en dåse tryk luft til det. Har du ikke det prøver vi først om vi kan få styr på grafik kortet.
Avatar billede anders-j Nybegynder
03. januar 2010 - 12:10 #7
Tjek om strømstikket til grafik kortet sidder ordentligt i evt.
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. januar 2010 - 12:29 #8
Ny knap celle Ca.20Kr, til bios juster bios opsætning sæt eventuelt default tryk F10 genstart! sluk tag alle ram ud kontroler styk for styk? vend tilbage med resultat!
Avatar billede thomas_lyngbye Nybegynder
16. februar 2010 - 08:13 #9
problem løst, det var min skærm der var i stykker, min kone er ikke rigtig glad da jeg havde nået at købe ny bærbar inden jeg fik lavet den anden ha ha
Avatar billede thomas_lyngbye Nybegynder
16. februar 2010 - 08:22 #10
h