Avatar billede cayenne Nybegynder
02. januar 2010 - 14:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 på ny iMac

Jeg vil meget gerne installere Windows 7 på min nye iMac (2.66 GHz Intel Core i5, 4 GB RAM, 1067 MHz DDR3).

Jeg har ingen tidligere erfaring med Mac og har aldrig prøvet at købe en windows version som ikke følger med en pc.

Derfor er mine spørgsmål:
Kan jeg købe en version som både kan bruges til opgradering af en PC (Windows Vista Home Premium) og nyinstallation på en iMac ?

Hvis ikke, skal jeg så købe en OEM version eller en retail ? (Så vidt jeg har forstået kan man godt købe oem uden hardware nu ?)

Håber jeg har gjort mig forståelig :o)
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. januar 2010 - 14:45 #1
Prøv at læse her!
http://www.pcworld.dk/art/11207
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
02. januar 2010 - 14:49 #2
Det er meget nemt at installere Win 7 på en MAC som din.
Hvad software har du på din MAC nu?
Hvilken OS er der installeret?
Hvorfor snakker du pludselig om Vista, hvis det er Win 7 du vil have indlagt.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2010 - 15:20 #3
Du skal jo købe 2 windows 7 licenser hvis du skal bruge den på 2 maskiner.

Man tør man spørge...

Hvorfor fanden købe en MAC for at installere windows?
Avatar billede cayenne Nybegynder
02. januar 2010 - 19:52 #4
Hej

Tak for svarene, men...

1. Jeg har skam læst den artikel poko1 henviser til, men den fortæller ikke så meget om de forskellige typer af windows 7 (oem/retail)

2. Jeg taler om Vista, da det er hvad jeg har på min PC p.t. og som jeg også gerne vil have opgraderet til Win 7. (Mac'en har Mac OS X 10.6.2)

3. Når man har en hulens masse software til Windows, så ville det være rart også at kunne bruge det på Mac'en :o)

Summa summarum, det er mere hvilken Windows "type" jeg skal købe, jeg ønsker hjælp til og ikke OM det kan installeres, for det ved jeg godt det kan :o)
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. januar 2010 - 20:05 #5
Hej nå sådan det kunne være lidt svært at tyde ihvert fald for mig! med de hestekræter du har på Pc.ville jeg nok vælge en pro eller ultima! jeg ved godt at jeg ikke udnytter alle muligheder men det kan jo komme
Avatar billede cayenne Nybegynder
30. maj 2011 - 05:18 #6
Lukket