Avatar billede juhl0 Nybegynder
16. juli 2001 - 22:07 Der er 10 kommentarer

Hardware til ny PC!

Hejsa! Jeg har besluttet mig for at købe en ny computer! Det skal være en 1.333 Ghz og med 512 mb ram. men de andre komponenter er jeg lidt i tvivl om? det skal være noget ordentligt noget, og sammentidigt noget hurtigt. Jeg mangler også gode råd til hvor det er billigt at købe! Derudover mangler jeg en god billig skærm! Mvh Juhl Lasse@tocesign.dk
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
16. juli 2001 - 22:09 #1
Prøv lige at se her:
http://www.eksperten.dk/spm/89219

Måske får du nogle ideer.

::sunlock.dk::
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
16. juli 2001 - 22:09 #2
Jeg gider ikke til at skulle igennem det her igen :)

::sunlock.dk::
Avatar billede godown Nybegynder
16. juli 2001 - 22:10 #3
IBM SCSI er godt, Adaptec er godt. eller skal der være flere detalger med.
Avatar billede hologram Nybegynder
16. juli 2001 - 22:13 #4
Athlon Thunderbird 1333MHz    Socket A / FSB 266MHz 1.451 kr.
PQI 512MB    168pins / 64bit / 7.5ns / 1. Parts 612 kr.

A7V133 ATX    Socket A / VIA KT133A / 5PCI-1AMR-1AGP/ IDE100 RAID 1.372 kr.

Priserne her er fra EDBpriser.dk

Nu ved jeg ikke lige hvad du havde tænkt dig at købe ellers... om du har nogle krav til hardwaren?
Avatar billede hologram Nybegynder
16. juli 2001 - 22:14 #5
Skal du have en komplet computer?
Avatar billede hologram Nybegynder
16. juli 2001 - 22:18 #6
Gomor\'n, Holo... ;)

Hvaeh, skal vi virkelig finde specs til en komplet computer? :)
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
16. juli 2001 - 22:19 #7
hologram <<<

G O D M O R G E N !

Det tog dig kun 4 min at se det *hehe*

::sunlock.dk::
Avatar billede hologram Nybegynder
16. juli 2001 - 22:23 #8
Ved det godt... ;)
Skal nok se at få mig noget mere søvn... ;)

Say, skulle vi ikke bare lade det være og komme videre med spørgsmålet? :P
Avatar billede hologram Nybegynder
16. juli 2001 - 22:25 #9
Men kan vi få nogle specs på hvad du (juhl0) gerne vil have, og hvad du absolut -ikke- vil have før vi begynder at lede på livet løs? ;)
Avatar billede nimmr Nybegynder
17. juli 2001 - 02:23 #10
Du bliver nød til at fortælle os hvad den skal bruges til.. fx skal du

Spille:
så skal du have et kickass graffikkort + en nogenlunde cpu, måske har du sorround sound så vil du oz nyde godt af et A3D eller EAX lydkort, god mus med en høj refresh rate, 256-512 MB RAM,  og sidst en 17-19\" skærm

Programmere:
En hamrene god CPU (Intel)(helst lidt DUAL cpu) måske et knæk tastatur så du ikke smadre dine håndled. en 17-19\" men helst højere medmindre du vil have 2 skærme.

3D-programmere:
hurtig CPU, en 17-19 men helst højere 2 skærme er at foretrække, Render graffikkort er seje til den slags men er dyre, men min. 64 MB på kortet

Server: vil jeg ikke starte på for det er et kæmpe emne så hvis du skal køre server på den må du fortælle mig hvad den skal (Fil, Database Web osv.)

Ram er oz et krav men det er så skide billigt at 512 er et min. medmindre du er nærig. visse servere kræver meget mere en 512. Hardisk er et personligt emne så det må du selv finde ud af, og igen hvis du skal køre server kan Hardisken være det primære

så find lige ud af hvad du vil have...