Avatar billede danjon Nybegynder
01. januar 2010 - 21:34 Der er 12 kommentarer

genstart af computer

jeg ved ik hvordan man genstarter en computer
Avatar billede spicyrazz Nybegynder
01. januar 2010 - 21:54 #1
hvilket styresystem er det? ( Vista, Xp eller andet? )

Hvis det er vista, klikker du på start, holder musen over den lille pil der peger mod højre nede i højre hjørne, og klikker på Genstart.
Avatar billede danjon Nybegynder
01. januar 2010 - 22:25 #2
jeg menner at starte helt forfra
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. januar 2010 - 21:59 #3
Hvilket styrresystem.

hvis det er windows XP, tryk på startknappen vælg luk computeren, så kommer der en pop op hvor du vælger genstart

Hvis det er Vista tryk på flaget i nederste venstre hjørne, vælg den lille pil til højre og vælg genstart.
Avatar billede JArndal Nybegynder
01. januar 2010 - 22:04 #4
er det for sjov?

Men ellers, så bare klik nede i venstre hjørne. Der er "start"-knappen. Når du trykker på start, popper der en menu op. I bunden af menuen, er der enten en knap, specifikt til genstart. Ellers er der en knap med flere muligheder, hvori du kan vælge genstart.
Alternativt kan du trykke Ctrl + Alt + Delete. Alt efter hvilket OS du bruger, popper der en rude frem (eller du kommer ind i en menu) hvor du kan trykke genstart.
Men det virker mistænkeligt, at du kan lave en bruger på internettet, men ikke genstarte din computer.
Avatar billede FIT-ETAR Nybegynder
01. januar 2010 - 22:30 #5
Hvad for en computer har du?
Avatar billede danjon Nybegynder
01. januar 2010 - 22:36 #6
vista jeg jeg menner helt fra ny
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. januar 2010 - 22:37 #7
Hvilket fabrikat er maskinen, de fleste mærkevare maskiner kommer med en recovery funktion.
Avatar billede FIT-ETAR Nybegynder
01. januar 2010 - 22:40 #8
Okay, men altså nu tager vi et eksempel.

Acer eRecovery, som ligger på ens computer.

Alle maskiner burde gerne have et recovery program..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. januar 2010 - 22:48 #9
DANJON>> Velkommen til. Næste gang så bør du nøjes med at oprettet spørgsmålet en gang.
Avatar billede FIT-ETAR Nybegynder
01. januar 2010 - 22:53 #10
Men find dit Recovery program, du kan sikkert finde det i Start knappen>start søgning(teksboks)>recovery>Så står der et eller andet.
Avatar billede JArndal Nybegynder
01. januar 2010 - 22:53 #11
Ahhh, mener du at formatere computeren? Eller hvad mener du med helt forfra?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. januar 2010 - 22:57 #12
Eller ved at kikke i manualen!