Avatar billede bramsen Nybegynder
01. januar 2010 - 19:38 Der er 11 kommentarer

Installerer win xp på ACER 6530G kan ikke lykkedes ??

Hej Alle,

Jeg har købt en Acer 6530G til min kæreste for nogle måneder siden. Den var preinstalleret med Vista så vi ved alle hvordan det er gået.

Nu ville jeg så forsøge at installere mit gamle XP som jeg har installeret på min egen acer. Men jeg kan ikke installere det på min kærestes. Den kommer op med blå skærm " der er fundet en fejl og windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadigelse af computeren" ?? Dette sker ikke når jeg smider skiven i min egen Acer. Der starter det hele normalt.

Suk... er der nogen herinde der måske kan guide mig til en succefuld XP installation på den her acer. Jeg kan ikke få held med det.
Tak og godt nytår til alle :)
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2010 - 19:51 #1
"så vi ved alle hvordan det er gået. " Hvor skulle vi vide det fra ??
".

Nu ville jeg så forsøge at installere mit gamle XP som jeg har installeret på min egen acer" Kan du da bare sådan installere den som det passer dig ?? hvad med licensnøglen

Hvorfor afslutter du ikke dine gamle tråde

Og sidst, men ikke mindst, hvorfor vil du af med Vista ??
Avatar billede bramsen Nybegynder
01. januar 2010 - 20:04 #2
Vista er gået ned flere gange og har for os vist sig at være ustabilt, derfor ønsker jeg, som visse andre at skifte tilbage til XP da vi egentligt er godt tilfredse med det. Vista var pre installeret som jeg skrev. Derfor har jeg ikke skiven som jeg har med mit gamle XP.

Hvad er problemet i at jeg installerer mit Win XP på begge de to maskiner som jeg har. Er det ikke tilladt eller hvordan ??
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2010 - 20:16 #3
Jeg vil nu godt vove at påstå at Vista er mindre tilbøjelig til at gå ned end XP men det er naturligvis kun min egen opfattelse.

Vedr. om det er tilladt med XP begge maskiner så skal jeg ikke blande mig i det, men uden licensnøgle får du jo ikke aktiveret XP og så er det en kort fornøjelse
01. januar 2010 - 20:22 #4
Inden du starter på noget skal du være 100% sikker på at der er driver til det gamle XP system, som passer til din Hardware...

Se også her -> http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. januar 2010 - 21:31 #5
Som de andre har sagt, det du gør er ulovligt og desuden mangler du med overvejende sansynlighed drivere.

Hvis du ikke kan med Vista (som er meget stabil, når den er fuldt opdateret*) så køb en windows 7, hvis maskinen kun er nogle måneder gammel, kan du muligvis få en meget billig opdatering via ACER.

Ang. at "skaffen" en windows (XP eller 7) så hvis du ikke kan aktivere den, så bliver det en kort fornøjelse. Og selv om at du får det til at virke så kan MS til en hver tid stoppe for opdateringer og så er det en træls maskine igen.

*Med fuldt opdateret mener jeg med alle vista opdateringer og alle driver opdateringer fra ACER.
Avatar billede bramsen Nybegynder
01. januar 2010 - 21:32 #6
nå... jeg bliver desværre ikke meget klogere... min pc vil ikke komme videre.. måske skal jeg bare købe windows 7 og håbe på det bedste. tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2010 - 21:38 #7
Du kunne jo også vælge at geninstallere Vista og herefter køre en gang "chkdsk /r /f" på disken, det giver tit overraskende gode resultater
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. januar 2010 - 22:08 #8
Prøv nu lige at installere og opdatere den Vista fuldt ud.

Og hvis du går efter Windows7, så undersøg lige om maskinen ikke kan upgraderes via Acer, det er nemlig vildt billigt.
Avatar billede danjon Nybegynder
01. januar 2010 - 22:26 #9
hip hop
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2010 - 08:19 #10
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2010 - 14:09 #11
Bramsen>> Når man kikker på linket i #10, lige her over, så fristes man til at tro at man spilder tiden på dig.