Avatar billede goof78 Nybegynder
31. december 2009 - 17:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Spil: NFS Shift

Er ved at blive gråhåret nu.

Min søn prøvede Need For Speed - Shift hos noget familie, i en "ureglementeret" version, og ville så gerne have det, her igår var vi så ude at købe det - ganske ærligt, selvom familiemedlemmet gerne ville give os spillet med, men nej tak herfra.

Dog er spillet så umedgøreligt, at jeg næsten fortryder jeg ikke bare valgte piratversionen.

Nu har jeg installeret/afinstalleret en 4-5 gange.

Maskinen er en Acer Extensa 7620G, Ati Mobility Radeon HD 2400 XT, etc.

Når jeg installerer spillet, vælger destination, og alt det, virker det fint, kan også ændre indstillinger, men når jeg så vil starte en bane(testbanen), så hopper den bare ud på skrivebordet, og skriver "Shift.exe blev lukket pga. en fejl"....

Har så fundet nogle "løsninger" på nettet, med at ændre "Kompabilitet" til 98/me, samt deaktivere "visuelle temaer/skrivebordsopbygning", har også afinstalleret Nvidia Physx, og installeret både spritnye, og dem fra dvden, men intet hjælper, den gør det samme.

Har en idé om det måske kan være det Nvidia PhysX, som spillet altså kræver, måske det ikke harmonerer så godt med et ATI kort?

Lidt irriterende når nu sønnen gerne vil spille, selvom aftenen nok skal blive brugt alligevel, det var også lidt til i morgen:)
Avatar billede dogan90 Nybegynder
31. december 2009 - 20:24 #1
Installer Catalyst 9.9 drivers for ATi.

Og prøv dette:

Install the game, if you’re facing this problem then the
Known possible work-around thus far. (These are not step by step, but just try either one, or a combinations of them)
1) After installation, reinstall PhysX, removed your old drivers profile from My Documents
2) Run everything on DEFAULT, no change and no touching on graphic settings.
3) You could possibly “test-out” a similar aspect ratio to your native monitor resolution. However, after setting it, save the driver’s profile (in-game), Quit the game and re-run, hit Career and DO NOT TOUCH graphic settings.
4) Change the CONTROLLERS, choose the preset number that suit the CONTROLLER DEVICE that you’re using.
5) Turning off SLI and Xfire is said to give better FPS.
6) Cut and copy the driver’s profile and configuration file to your desktop. Technically it means delete and reset. Re-run and re-config until u can run it.
7) Graphic settings that known to be working - Medium or MAX on all settings. For some, selecting the suitable V-Sync seems to do the trick.
Avatar billede goof78 Nybegynder
31. december 2009 - 20:45 #2
Den faldt jeg selv over, og har gjort alt pånær 5, da jeg ikke kunne finde disse indstillinger.

Det appelerer jo ikke ligefrem til at smide penge efter, hvis en piratkopi kører "out-the-box", og en købt skal bruges timer/utålmodighed fra drengen på:( Men det er nu ikke 1. gang Ea sports har kostet mig tid på den konto.
Avatar billede dogan90 Nybegynder
31. december 2009 - 21:16 #3
Kan du prøve at deaktivere Nvidia PhysX, hvis man kan?
Avatar billede dogan90 Nybegynder
31. december 2009 - 21:26 #4
og så køre spillet efter glemte jeg lige at skrive.
Avatar billede goof78 Nybegynder
31. december 2009 - 21:38 #5
Har prøvet at afinstallere det, og så skriver den ca. "physx.dll" not found:(

Tror jeg prøver på min egen stationære i morgen engang, med Nvidia gfx, hader bare alt det bøvl med at installere købt/betalt software:(
Avatar billede dogan90 Nybegynder
31. december 2009 - 21:48 #6
Ja det er noget pis :)

Jeg tror det er fordi ATi og PhysX ikke kan arbejde sammen.

Har du prøvet det her?:

Installer Catalyst 9.9 drivers for ATi
Avatar billede goof78 Nybegynder
31. december 2009 - 21:54 #7
Hentede den nyeste beta version, men tror jeg prøver en stable version i morgen, for tror også det er det nvidia - ati der driller, og hvorfor skulle de egentlig også samarbejde?:D

Vender lige tilbage i morgen engang, tak for forslag mester.
Avatar billede dogan90 Nybegynder
31. december 2009 - 21:55 #8
You're welcome brother/sister :) hehe godt nytår.
Avatar billede goof78 Nybegynder
15. januar 2011 - 15:19 #9
Det kom aldrig til at køre, så vi byttede det til et PS3 spil istedet.