Avatar billede Show Nybegynder
31. december 2009 - 10:30 Der er 3 kommentarer

Netværkskort (standardgateway) lukker ned

Hej.

Håber at der er en som kan hjælpe.
Min acer bærbar bruger Atheros AR5B91 Wireless Network Adapter som netværkskort. Og den smider mig af nettet et par gange om dagen.
Hvis jeg kører en diagnose af netværkskortet siger den at min standardgateway er offline. Så går der ca. 2 minutter før jeg kan komme på igen.

Oplysninger:
Computer: Acer Aspire 5530G
Netværkskort: Atheros AR5B91 Wireless Network Adapter
Trådløs netværk: Belkin
Standardgateway: 192.168.2.1
Operativsystem: Vista

Jeg har hentet en opdatering til driveren, men hjælper ikke så meget. Samtidig har jeg gentagende gange genstartet mit netværkskort og det virker hellere ikke.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede Show Nybegynder
31. december 2009 - 10:33 #1
Trådløs router: Belkin F6D4230-4
Avatar billede Show Nybegynder
31. december 2009 - 10:37 #2
Windows IP-konfiguration

  Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : AGF
  Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Peer-to-peer
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  Søgeliste for DNS-suffiks. . . . . . . . . . : Belkin

Trådløst LAN-kort Trådløs netværksforbindelse 2:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : Belkin
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Atheros AR5B91 Wireless Networ
k Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-23-4D-42-42-64
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::95f9:eae8:c888:16ad%11(Foretrukken)

  IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.3(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 31. december 2009 10:19:50
  Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 6. februar 2146 17:03:51
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
  DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
  DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 218112845
  DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-12-21-59-51-00-1E-EC-5A-1E-DE

  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : Belkin
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Broadcom NetXtreme Gigabit Eth
ernet
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-1E-EC-5A-1E-DE
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse*:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : Belkin
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.Belkin
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 6:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interf
ace
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
Avatar billede Fromberg Nybegynder
16. marts 2010 - 09:00 #3
Har oplevet problemet på flere bærbare,fælles for dem alle var at problemet forsvandt da windows 7 eller windows xp blev lagt,det er altså min erfaring at det er et Vista problem.