Avatar billede jim3000 Nybegynder
31. december 2009 - 10:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Printserver kommunikationsproblemer - Epson C900 og Trendnet TEW-MP2U

Jeg har en Epson Al-C900 Aculaser, med USB port.
For at kunne dele den blandt husets 5 computere, har jeg købt en Trendnet TEW-MP2U printserver. (trådløs med 2*USB)- (For at slippe for at tænde den nærmeste computer, som jo er alternativet)
Trendnetén understøtter "Bidirectional printing".

Jeg har fået koblet printeren på trendnetén, som WLAN, så jeg kan sagtens printe fra alle pcére, men jeg har følgende problemer:

-Hvis jeg printer mere end et print af gangen går det galt. Der er ikke mere nogen "Kø-kultur", og printeren lyser rødt, og jeg må slukke og tænde... Hvis jeg printer en ting af gangen går det fint.

-Der er kun "envejskommunikation" til printeren, d.v.s. jeg kan ikke se status på toner o.s.v. Jeg får en "Comunication error - check cable" Når jeg prøver.

-Epson status monitor virker så i øvrigt ikke på den ene computer som har Windows 7. (Det vil en WIN7 PRO vel løse, hvis jeg har forstået det rigtigt, kan denne afvikle "ældre" programmer. Jeg har en Hme Premium)

-Jeg har som alternativ overvejet en NAS med printserver (Synology eller QNAP). Vil jeg med denne løbe ind i samme problemer?

Printeren er oprettet som en netværksprinter med netværkssti:
"http://192.168.1.100/AL-C900."
Jeg har også prøvet at oprette den som LPR printer, men det gav samme problemer.

Jeg har prøvet mig med forskelligt i printeregenskaber, men det hjælper ikke...

Jeg kører WPA2-PSK, hvis det ellers gør nogen forskel...
Norton 360. (Jeg har spekuleret på om det kan være en firewall der blokerer..)
Avatar billede jim3000 Nybegynder
31. december 2009 - 14:02 #1
Ja, jeg synes også selv det er svært :-)
Avatar billede jim3000 Nybegynder
07. januar 2010 - 21:15 #2
Efter at have opgradetet min pc til windows 7, proffeionel 64 bit, downloadet den nye trendnet driver, samt relevant epson driver/software, spiller det hele bare :-)