Avatar billede placonsulting Nybegynder
29. december 2009 - 20:04 Der er 9 kommentarer

Hjælp : Alle programmer, billeder m.m. er forsvundet

Hej

Jeg har modtaget en PC-er, som jeg har lovet at kigge på, da alle programmer, billeder m.m. er væk.
Jeg har fået en kort forklaring på hvad er sket, men det får ikke lige nogle klokker til at ringe, så derfor håber jeg at der er nogen af jer der kan hjælpe mig videre.

Kort beskrivelse af hændelses forløbet :
PC-eren havde stået tændt noget tid og pludselig genstartede den og der blev vist en masse beskeder som brugeren accepterede - nok uden at kende til konsekvenserne :(
Da brugeren loggede på igen var alle programmer, billeder osv. forsvundet og det er som om at Windows vista er blevet geninstalleret.

Det jeg kan se er :
- Når jeg summerer antal brugte GB sammen jeg kan se i stifinderen og sammenholder det med det antal GB, som jeg kan se under "Computer" så mangler der ca. 20 GB.
Det undrer mig lidt og jeg har derfor installeret PC inspector for at det måske kunne vise mig de slettede filer.

Jeg har også kører virusscan og spyware scanner, men de viser ingenting.

Håber der er nogen, som har nogle gode ideer.
29. december 2009 - 23:09 #1
...der blev vist en masse beskeder som brugeren accepterede... => "Ønsker du at 100% geninstalere PC'en, og dermed slette alt indhold bla bla bla ..." ??? JA JA - lad os bare komme videre ... *G*

---

De 'manglende' ~20Gb er sansynligvis skjulte/system mapper/filer og/eller Systemgendannelsesfiler... Vil passe pænt med ~20 Gb...
Avatar billede TopBasker Nybegynder
30. december 2009 - 02:08 #2
Du kan prøve at hente Hiren.BootCD 9.0.4 og brænde på en cd, hvorefter du booter på cd'en og benytter et af dets værktøjer, har selv haft succes med "Recovery" - "GetDataBack NFTS" til at gendanne slettet indhold. Inden brug, tjek da om filsystemet er NFTS eller Fat og vælg værktøj derefter.

Det er ikke alt der kan hentes tilbage og i dets oprindelige form, men det er et forsøg værd. Det er stor personlig værdi at miste private billeder.

Håber du kan genskabe noget af det. Og hvis, så lær din ven at lave backup:-)
Avatar billede wanze Nybegynder
30. december 2009 - 04:03 #3
At lave backup var ikke det første jeg ville lære ham - han skal vist først bare lære at læse! :)
04. januar 2010 - 17:39 #4
<placonsulting>: Hvad med at pænt vende tilbage - der gået >5 dage...

Kan du 'bekræfte' det hendelsesforløb jeg har beskrevet i #1 ?

... samt resten i #1 ?
Avatar billede placonsulting Nybegynder
04. januar 2010 - 19:10 #5
karise_larry : Beklager at jeg ikke er vendt tilbage før.

Der har stået noget i retning af "Der er installeret ny hardware.... Geninstaller windows (Anbefales) og Start windows normalt og her har brugeren desværre valgt Geninstaller windows.

Som jeg skrev i min mail, så finder recovery programmerne ikke de billeder jeg mangler, så spørgsmålet er om det kan tænkes at de fortsat ligger på disken, men at jeg bare ikke kan se dem med stifindere.

/Per Larsen
04. januar 2010 - 19:54 #6
... du skal ikke forvente at finde dem; HVIS der skulle være lidt 'rester' så er de ikke hele...

Og hvis du først begynder at install diverse RecoverProgrammer så bliver det bare ENDNU værre !!!

Og som sagt/skrevet:
De 'manglende' ~20Gb er sansynligvis skjulte/system mapper/filer og/eller Systemgendannelsesfiler... Vil passe pænt med ~20 Gb...

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Show-hidden-files

---

"Rigtige mænd tager ikke BackUp - Rigtige mænd græder tit..."
Avatar billede TopBasker Nybegynder
04. januar 2010 - 20:06 #7
Det er ikke et recovery program der skal installeres, men bootes fra en cd - hvilket ikke gør problemet større.
Avatar billede haverslev Novice
04. januar 2010 - 20:17 #8
Kunne måske også være en defekt brugerprofil og der blot er oprettet en ny - denne har som udgangspunkt IKKE adgang til de tidligere filer osv.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Fix-a-corrupted-user-profile
Avatar billede placonsulting Nybegynder
04. januar 2010 - 20:17 #9
Jeg har installeret recovery programmet på D drevet. Jeg kan sagtens starte windows op, så jeg kan ikke lige se hvorfor det skulle være nødvendigt at boote fra en CD.