Avatar billede koldborg Nybegynder
29. december 2009 - 10:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

RAM Hvad er den bedste løsning

Jeg har mulighed for at sætte 4x ram monduler i mit bundkort Asus P5E.
men hvad er den bedste løsning, når jeg vil have så meget ud af det som muligt(båndbredde), jeg tænker på at sætte 4x 1gb dual PC2-8500 i den, men er det muligt eller kan jeg kun køre med et par dual ram af gangen, mit styresystem er windows 7 32 bit og jeg ved godt at jeg ikke kan udnytte alle ram, kun 3.6 gb men det er lige meget.
Avatar billede Blandy Praktikant
29. december 2009 - 10:43 #1
Det er klogt det du har gang i. Dit bundkort undstøtter sandsynligvis dual channel, og vil derfor være klogest at have ens ram i hver socket.

Det eneste du skal tænke på nu, er at det er de rigtige ram med rigtig Mhz. Her skal du se hvad din fsb ligger på. Altså front side bus. Som er forbindelsen mellem cpu og chipsættet og ram.
Avatar billede koldborg Nybegynder
29. december 2009 - 10:58 #2
hej, ok min fsb er 1333 MHz
Avatar billede Blandy Praktikant
29. december 2009 - 11:06 #3
godt så. Så skal du lede efter ram der kører 1333 Mhz. Understøtter dit bundkort ddr 2 eller ddr3 ram?
Avatar billede koldborg Nybegynder
29. december 2009 - 12:02 #4
Jeg kan læse at det understøtter ddr2 men kan jeg ikke bruge ddr3 det er jo samme antil pin 240 ??
Avatar billede Blandy Praktikant
29. december 2009 - 12:18 #5
Nej du kan ikke bruge DDR3 ram, da de sockets på dit bundkort er sat til den spænding som ddr2 bruger. Vil du prøve at smide DDR3 ram i, så passer rammene ikke i, eller så begynder din computer at hyle og bippe af dig, fordi de ikke passer.

Men nu ved du at det er DDR2 ram med 1333 MHz.

Når du søger på ram kan de også hedde pc2, som betyder DDR2.
Avatar billede koldborg Nybegynder
29. december 2009 - 12:25 #6
ok tak for hjælpen ;) smid et svar
Avatar billede Blandy Praktikant
29. december 2009 - 12:30 #7
svar he he