Avatar billede tiger_dk Mester
28. december 2009 - 23:40 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Et kartotek over ens bøger !

Hej !

Er det nogen der ved, om man kan findes et program, hvor man kan indtaste alle sine bøgers oplysninger osv. i , så man har en oversigt over dem, et slags kartotek ! Ligesom med VHS/DVD Film, en oversigt !

Jeg er ved at have en stor samling af bøger, så jeg vil gerne have lidt mere styr over dem !

Godt nytår !

Mvh
tiger_dk
Avatar billede tiger_dk Mester
28. december 2009 - 23:43 #1
...og det skal gerne være gratis
Avatar billede Bodillen Nybegynder
29. december 2009 - 00:27 #2
Du kan måske prøve at oprette en database med Base, som er en del af Open Office http://da.openoffice.org/about-product.html
Avatar billede tiger_dk Mester
29. december 2009 - 11:06 #3
jeg vil ikke selv oprette en database i et program. Jeg ved der findes sådan programmer derude, der kan gøre hele arbejdet, f.eks. MovieCollector, hvor det er til film. Så må der også findes et lignende program til bøger !
Avatar billede TopBasker Nybegynder
30. december 2009 - 00:35 #4
Du kan benytte BookCat, der er en free edition - og så er der selvfølgelig en version som koster penge men kan lidt mere...
Avatar billede store-morten Ekspert
30. december 2009 - 01:03 #5
http://www.giveawayoftheday.com/freeware/2005/11/23/bookdb/
Languages included: (også) Dansk(Danish)
Avatar billede tiger_dk Mester
16. januar 2010 - 13:02 #6
flere der vil have point
Avatar billede store-morten Ekspert
16. januar 2010 - 13:10 #7
Hvis du kunne bruge svaret til noget ;-)
Avatar billede tiger_dk Mester
17. januar 2010 - 16:45 #8
tak for svarene ! De kan godt bruges !