Avatar billede woel Nybegynder
28. december 2009 - 20:40 Der er 10 kommentarer

problemer med Samsung UE46B8050 DLNA funktion

Hej, er ny her så håber det er rigtigt sted jeg ligger det her indlæg og der er nogle der kan hjælpe mig :)

Jeg har en netgear server som sidder til min router med nogle film på, jeg kan sagtens afspille dem i mit tv med DLNA funktionen, men den viser ikke undertekster, som jeg har lagt sammen med mkv filen, det virker med undertekster når computeren afspiller dem.

Jeg har også problemer med lyd når jeg afspiller film med DTS lyd, der kommer intet syntes ikke jeg kan se nogle steder om tv´et understøtter det via DLNA.

I må endelig spørge hvis i skal bruge flere oplysninger.

på forhånd tak
Avatar billede spijon Nybegynder
28. december 2009 - 22:00 #1
Ved faktisk ikke om dit tv understøtter undertekster med mvk.
Prøv med en .avi + undertekster og se om den vil.

Hvilken type undertekster filer har du prøvet?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. december 2009 - 22:05 #2
Min erfaring med DLNA er at det kun tager den fil det bliver bedt om. Det vil altså ikke røre ved undertekst filen.
Avatar billede woel Nybegynder
28. december 2009 - 23:33 #3
Jeg har merge tror jeg det hedder srt filen sammen med mkv filen, så der kun er en fil, mkv filen.

jeg har også prøvet med to filer, altså mkv og srt hvor de hedder det samme, men det vl den heller ikke.

det virker også hvis man afspiller den fra min popcorn hour A-110, der kommer fint undertekster på.

Troede faktisk at de på en måde lagt oven på billedet, hvis i forstår.
Avatar billede spijon Nybegynder
29. december 2009 - 04:22 #4
Der er flere måde at merge undertekster soft/hardcoded.
Hvilke program bruger du til at sætte dem sammen?

Soft virker på nogle men hardcoded virker på alle.
Problemet med hardcoded og mvk er du tit converter den og derved bliver ex. billede dårligere.

.mvk er sådan set ikke lavet til at sætte undertekster på derfor understøtter de fleste tv og media boxes osv ikke den funktion.

Du kan dog sagtens finde video afspillere til windows/mac/linux som kan.

Hvis jeg var dig ville jeg convert filmen til en anden format og fixe undertekster lettere.

Du kalder den samme navn som filmnavn.srt ?
Avatar billede spijon Nybegynder
29. december 2009 - 04:23 #5
Så lige din kommentar med "altså mkv og srt hvor de hedder det samme" så behøver du ikke svarer på.

natnat
Avatar billede woel Nybegynder
30. december 2009 - 01:31 #6
Jeg bruger et program der hedder mkvtoolnix, noget der hedder mergegui. Jeg ved ikke om kvaliteten bliver dårligere, det er ikke noget jeg har lagt mærke til i hvertfald.

må indrømme at hvis jeg kunne blive fri for at konvertere kunne det være lækkert :)

kender du eventuelt noget til mit DTS problem?
Avatar billede woel Nybegynder
02. januar 2010 - 10:39 #7
Jeg har opkleret mit DTS problem, det kan kun løses ved at konvertere til AC3 lyd.

Men har stadig problemer med mine tekster, og gider ikke konvertere lyd hvis tekster alligevel ikke virker. please, er der nogle der kan hjælpe det er sq irreterende skidtet ikke virker :)
Avatar billede sortiarius Nybegynder
21. marts 2010 - 10:01 #8
Overvejer selv at købe pågældende fjernsyn, bl.a. pga. muligheden for trådløs DLNA afspilning af mkv filer fra computeren. Og til det formål er undertekster jo ret essentielt.

Ville høre om du har fået løst dit problem.

Når du bruger mergegui husker du så at vælge "yes" ved "default track flag" og "forced track flag"?
Avatar billede woel Nybegynder
22. marts 2010 - 15:32 #9
Nej jeg har ikke løst problemet, har måtte købe en WDTV boks..

kender ikke noget til det track flag der, hvad er det for noget..
Avatar billede sortiarius Nybegynder
22. marts 2010 - 15:43 #10
I den nyeste mergeGUI er der følgende mulighed:

http://img46.imageshack.us/img46/9145/undertekster.jpg