Avatar billede piopakk Nybegynder
27. december 2009 - 09:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Købt som beset

Hejsa,

Jeg er ikke sikker på mit spørgsmål er i den rigtige kategori, men kan ikke finde nogen bedre.

Jeg har fundet en køber, der skal købe mit gamle hardware (cpu, ram, køler og bundkort). Det er 3½ år gammelt, virker perfekt, ingen fejl eller lign.

Hvad har jeg af regler at holde mig til når køber har betalt og går hjem og senere ringer og siger det ikke virker..?

Jeg går ud fra jeg bør lave en købt som beset kontrakt, som vi begge underskriver. Og i tilfælde af at køber smadrer det og ringer og siger det ikke virker, så er det ikke mit problem. Er det korrekt?

På forhånd mange tak

ps. Jeg har en del points ude, som jeg er i gang med at rede ud.
Avatar billede vejmand Juniormester
27. december 2009 - 09:48 #1
Avatar billede majbom Novice
27. december 2009 - 09:54 #2
du har ikke mulighed for at starte det op, så i begge er vidne til at det kører inden han betaler? så er der vel ikke så meget at diskutere :)

og hvis det er 3½ år er det vel begrænset hvad det kan koste, men det er selvfølgelig aldrig rart at købe noget der ikke virker uanset om det er 10,- eller 1000,-
Avatar billede piopakk Nybegynder
27. december 2009 - 10:03 #3
det hele er ude af maskinen, og ligger klar på bordet til salg. Så nej, ingen chance for at se det køre før køber kommer hjem.

Men det vil sige at køber har ikke noget at komme efter, hvis vedkommende ringer og siger det ikke virker?
Avatar billede vejmand Juniormester
27. december 2009 - 11:07 #4
Som der står i linket, hvis i bliver uenige, må køber anlægge retssag......
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. december 2009 - 12:33 #5
Fri debat er jo ikke til IT...
http://www.eksperten.dk/spm/Hardware/PC/

Så svær er den kategori heller ikke at finde...