Avatar billede Mads Nybegynder
27. december 2009 - 08:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hurtigere internet med ny router?

Lige nu sidder jeg med en Linksys WRT54G router, som nok er 3-4 år gammel.

Jeg syntes mit internet er lidt langsomt når jeg downloader, og har fået at vide at når der er kryptering på, kan det godt tage ca. halvdelen af båndbredden.

Men jeg tænker så, det må vel være halvdelen af den båndbredde routeren kan køre med - altså 54mbit i det her tilfælde?

Så hvis jeg køber en 300mbit router, så burde den kunne køre med omkring 150mbit?

Er jeg helt forkert på den her?

http://www.speedtest.net/result/663951392.png
27. december 2009 - 10:36 #1
Du ser ud til at have en 20/1 forbindelse - fint nok; hvad havde du forventet ?

"Ingen kæde er stærkerer end det svageste led..."
Avatar billede Mads Nybegynder
27. december 2009 - 17:56 #2
Jeg har en 25/1 forbindelse hos StofaNet.

Jeg syntes bare at når jeg henter store filer, tager det meget lang tid i forhold til, når jeg henter via kabel.

Men det ville ikke hjælpe med en ny N-router, eller.. ?
Avatar billede TopBasker Nybegynder
28. december 2009 - 21:27 #3
Det ville højst sandsynligt give hastigheden et puf op, men kablet er stadig den hurtigste teknologi.

Hvilket netkort har du?
02. januar 2010 - 21:45 #4
(Hvad endte denne med ?)
Avatar billede Mads Nybegynder
16. januar 2010 - 16:13 #5
Jeg har købt en ny router, men der er ikke noget forskel at mærke i hastigheden.

Jeg lukker..