Avatar billede prm Praktikant
26. december 2009 - 15:30 Der er 11 kommentarer

Printer problem

Hej,
jeg har en HP 1018 printer jeg vil dele i et netværk men det virker ikke.
D-link dir 655 router kan jeg ikke sætte op til at dele printer
jeg har også prøvet via min Synology 207+ det har virket men virker heller ikke mere. Jeg kører Windows 7 - hvad gør jeg?
Hilsen
P
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. december 2009 - 16:14 #1
Har du været inde på F-Link og hente de nye drivere til Win7? Havde selv store problemer med D-Link drivere
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. december 2009 - 17:14 #2
Unskyld D-Link
Avatar billede prm Praktikant
26. december 2009 - 17:23 #3
Ja jeg har installeret en version 1.32NA og den kan jeg ikke slette.
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. december 2009 - 17:43 #4
Har du været i kontrolpanel Programmer og funktioner og slette?
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. december 2009 - 17:46 #5
I øvrigt Har du en masse uafsluttede tråde!,
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/prm
Som du bør afsutte!
http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede prm Praktikant
26. december 2009 - 19:49 #6
det er sket
Avatar billede prm Praktikant
26. december 2009 - 19:51 #7
Ja det har jeg prøvet, men altså det er firmwaren til routeren vi snakker om - jeg har også slettet de forskellige drivere til printeren inde i windows om installeret dem igen,men det virker ikke.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
30. december 2009 - 11:18 #8
1. Hvis du har firmware 1,32NA er du lidt på røven, da denne er lavet til North America (NA).
Seneste firmware i EU er 1,30EU.

2. Jeg forstår ikke helt problemmet.
Du kan ikke sætte routeren op til at dele printeren ?
Er det en netværksprinter eller en USB printer ?

3. Kan du komme på nettet via routeren ?
Avatar billede prm Praktikant
30. december 2009 - 14:58 #9
1. Ja det er et problem, da jeg ikke kan fjerne den og erstatte den med en EU firmware.

2. Jeg har sat den til Synology 207+ som en USB printer, og for at få det til at virke skulle jeg via Ubuntu installere en fil på Synology. Så virkede det en tid men holdt så op med at virke jeg ved ik hvorfor, nu kan jeg ikke få den til at virke igen.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
01. januar 2010 - 20:02 #10
1. hold øje med hvornår der kommer en tilsvarende eller nyere EU version.

2. har du prøvet med shareport 1.15 og printeren i DIR655
Avatar billede prm Praktikant
23. august 2010 - 21:59 #11
Jeg har allerede prøvet disse forslag