Avatar billede sputte Nybegynder
27. december 1999 - 01:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Størrelse af strømforsyning

Hejza

Da jeg skal til at samle en pc der skal fungere som server, vil jeg gerne høre hvor stor en strømforsyning jeg behøver med flg. konfiguration :

K6-2 300 Mhz
64 MB RAM
2 eller 3 harddiske
Cd-rom + Diskette

Jeg har kig på et kabinet, med en 235W strømforsyning, men er i tvivl om det er nok.

Hilsen

Simon D.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
27. december 1999 - 12:53 #1
Det burde være nok hvis du ikke har et kæmpe skærmkort og andre indstikskort....

Jeg vil i hvert fald skyde på at det er nok til at styre MB, CPU, RAM, et lille skærmkort, 2-3HD'er, en CDROM, et diskettedrev og et netkort...
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
27. december 1999 - 13:59 #2
Det burde kunne gøre det.

Men der er noget med at de ny Athlon kræver mere. Jeg mener at strømforsyningen skal være en 300W.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
27. december 1999 - 14:58 #3
ja det er rigtigt, men så længe det kun er en K6-2 så er der ikke noget problem...
Avatar billede tge Nybegynder
30. december 1999 - 08:20 #4
Det er ikke noget problem da' jeg min gamle pc'er køre med en k62-400 lydkort, 8 Hd blandet ide & scsi, Kabel Modem, et tnt grafikkort, brænder, cd,netkort.....

Så du skulle ikke få problemer....

thomas